11 клас

Контрольні роботи

Контрольна робота

за темами «Золоті сторінки далеких епох» та «Модернізм»

І варіант

Середній рівень

1. Яке культурне явище називають поняттям «Просвітництво»? (0,5 бала)

а) ідейний рух ХVІІІ ст.

б) стильову течію ХVІІІ ст.

в) художній напрям ХІХ ст.

г) художній напрям ХІХ ст.

                                                                                               

2. Письменник, у творчій біографії якого виокремлюють особливий період – «веймарський класицизм» (0,5 бала)

а) Ф.Кафка          б) М.Булгаков

в) М.Пруст           г)  Й.В.Гете

  

3. Головний композиційний прийом твору Й.В.Гете «Фауст»: (0,5 бала)

а) «театр у театрі»          б) віддзеркалення

в) ретроспекція                        г) обрамлення

  

4. Головна риса Мефістофеля: (0,5 бала)

а) щира закоханість         б) справедливість

в) проникливість              г) співчуття

  

5. Персонаж твору Ф.Кафки «Перевтілення», що має ім’я (0,5 бала)

а) син                  б) мати

в) батько             г) керуючий

 

6. Виберіть НЕправильне твердження. Грегору властиві риси характеру (0,5 бала)

а) чутливість                   б) відповідальність

в) делікатність                 г) волелюбність

 

7. Образ Воланда в романі М.Булгакова «Майстер і Маргарита» - це поетичне уособлення (0,5 бала)

а) покарання                    б) співчуття

в) помсти                         г) справедливості

 

8. Явище, яке сатирично викриває М.Булгаков у «сучасних» розділах твору «Майстер і Маргарита»: (0,5 бала)

а) репресії радянської влади

б) кохання

в) систему лікування психічнохворих у СРСР

г) атеїзм

                                                                                                   

9. Увідповідніть відповідність  між висловлюванням та персонажем твору (2 бали)

1) «<…> кров давно ввійшла       в землю. І там, де             А Пілат

вона проллялася, уже ростуть виноградні грона»             Б Воланд

2) «У нашій країні атеїзм нікого не дивує. <…>                     В Берліоз

Більшість нашого населення <…> давно перестала                Г Ієшуа

Вірити казкам про Бога»                                                      Д Майстер

3) «<…> упаде храм старої віри й утвориться

Новий храм істини»

4) «Мій розум не слугує мені більше…»                                              

                                                                                         

Достатній рівень

10. Визначте основні риси творчості Ф.Кафки(1,5 бали)

а) романтичні мотиви

б) екзистенціалізм

в) поєднання реальності з міфотворчістю

г) використання біблійних сюжетів та символів

д) підкреслено буденний, беземоційний опис фантастичних подій

                                                      

    11. Особливості композиції твору М.Булгакова «Майстер і Маргарита». (1,5 бали)

 

Високий рівень

10. Напишіть мінісудження (5-7) речень на тему «Людина – «смішний божок» (Мефістофель) або створіння, чиї діла й труди «ніяка вічність не поглине» (Фауст)?»  (3 бали)                                                              


 

Контрольна робота

за темами «Золоті сторінки далеких епох» та «Модернізм»

ІІ варіант

Середній рівень

1. Видатний діяч німецького Просвітництва, друг просвітителя Й.В.Гете: (0,5 бала)

а) Г.Гейне                                    б) Е.Т.А.Гофман

в) Ф.Кафка                                  г) Ф.Шиллер

   

2. Провідна ознака модернізму: (0,5 бала)

а) зображення конфліктів між бунтівною особистістю та консервативним суспільством

б) пошуки нових шляхів розвитку мистецтва, новаторство в області форми та змісту

в)  відмова від символіки, складної метафоричності

г)  зображення типового героя в типових обставинах

                                                                                                     

3. Жанр твору Й.В.Гете «Фауст»? (0,5 бала)

а) трагікомедія                            б) трагедія

в) драма                                      г) поема

                                                                                                               

4. Ставлення народу до Фауста (0,5 бала)

а) вдячність                    б) ворожість

в) зневага                        г) глум

                                                                                                               

5. У творі Ф.Кафки «Перевтілення» порушено проблему (0,5 бала)

а) людини й природи                               б) людини й суспільства

в) людини й Бога                                     г) людини й цивілізації

                                                                                                               

6. Смерть Грегора для родини (0,5 бала)

а) жертовна й героїчна                            б) несподівана й незрозуміла

в) трагічна й фантастична                       г) своєчасна й непомітна

                                                                                                               

7. Велич Ієшуа в романі М. Булгакова «Майстер і Маргарита»  полягає в (0,5 бала)

а) мужності                                              б) ствердженні справедливості

в) упевненості у своїй правоті                  г) незалежності розуму й духу

 

8. Історичний період, зображений у «сучасних» розділах твору М.Булгакова «Майстер і Маргарита» (0,5 бала)

а) кінець ХІХ ст.

б) післяреволюційні роки (1917-1923)

в) 1930-ті рр. ХХ ст.

г) 1950-ті рр. ХХ ст.                                                                 

 

9. Установіть відповідність між персонажем і його дією (2 бали)

1) Грегор         А  «…стала просити не вбивати Грегора»

2) Грета           Б «…безжалісно наступав і сичав, як дикун»

3) мати            В «…ногою заштовхувала до кімнати будь-яку їжу»

4) батько         Г «…сидить на портреті і не віддасть його нізащо»

                            Д «…вам нічого клопотатися, де діти ту погань…»

                                                                                                           

 

Достатній рівень

10. Які філософсько-моральні проблеми розкриває роман Майстра? (1,5 бали)

а) зрадництва

б) влади і народу

в) морального злочину, скоєного під тиском страху

г) духовних шукань

д) морального вибору                                         

 

    11. Наведіть три аргументи на доведення тези «Жанр твору Ф.Кафки «Перевтілення» - новела» (1,5 бали)

 

Високий рівень

10. Напишіть мінісудження (5-7) речень на тему «Людина – «смішний божок» (Мефістофель) або створіння, чиї діла й труди «ніяка вічність не поглине» (Фауст)?» (3 бали) 



Контрольна робота за темами

«Антиутопія у світовій літературі»,  «Проблема війни і миру в літературі ХХ ст.»

(classtime)

І варіант

1.Народився в Німеччині. Навчався в Мюнхенському університеті. Захоплювався театром. Під час Першої світової війни працював санітаром у Аугсбурському шпиталі. Вважав мистецтво могутнім засобом у боротьбі проти війни та диктатури. 0,5б.

А) Б.Брехт,         Б) Г.Белль,             В) П.Целан.

 

2.Народився в Німеччині.  У 1943р. перебував на Україні.  Шанував творчість В.Стуса,  сприяв щодо перекладання та видання  його творів  за кордоном. 0,5б.

А) Б.Брехт,         Б) Г.Белль,         В) П.Целан.

 

3.Встановити відповідність 1б.

1. «Матінка Кураж та її діти» А) роман

2. «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» Б) драма

3. «Фуга смерті» В) оповідання

4. «Список Шиндлера» Г) вірш

 

4. Письменник,  який викриває абсурдність і жорстокість війни, описуючи скалічену долю молодого солдата. 0,5б.

А) Б.Брехт,         Б) П.Целан,                         В) Г.Белль,

 

5.Яке твердження не є характерним для  епічного театру? 0,5б.

А)глядач спостерігає, замислюється;  

Б) автор звертається до почуттів глядача,

В) нові жанри,  

Г) фінал відкритий.

 

6.Цей жанр – подібний до балад, містить їдку сатиру й критику суспільства – розробив…0,5б.

А) Б.Брехт,         Б) Г.Белль,         В) П.Целан.

 

7.Зазначте, що впливає на зміст сучасної антиутопії: 1б.

А) техногенні проблеми, 

Б) наукові відкриття, 

В) знедуховлення  суспільства,

Г)проблеми війни та миру, 

Д) негативні явища в молодіжному середовищі.

 

8. «Війна завжди призводить до втрат – фізичних і духовних. Але вона відкриває в людях і нові якості». Автор цього висловлювання… 0,5б.

А)  Г.Белль,            Б) П.Целан,                         В) Б.Брехт.

 

9. Встановити відповідність. 1б.

1.Б.Брехт «Матінка Кураж та її діти» А)антиутопія сучасноо суспільства поєднується з суспільно-політичною сатирою.

2.Дж. Орвелл «1984» Б)розширюються межі притчі, вона переходить із загальнолюдського  в конкретний соціально-політичний план.

3.П.Целан «Фуга смерті» В)гуманістичні ідеали епохи античності  химерно поєднуються з ідеологією націонал-соціалізму

4.Г.Белль «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» Г)поєднання німецького фольклору та літературної традиції

 

10. «Ефект відчуження» - це… 1б.

 

11. Тема та головна думка  вірша П. Целана «Фуга смерті» 2б.

 

12. Дайте розгорнуту відповідь на запитання. 3б.

- Чому матінка Кураж бачить у війні джерело життя, а не смерті?


 

Контрольна робота за темами

«Антиутопія у світовій літературі»,  «Проблема війни і миру в літературі ХХ ст.»

ІІ варіант

1.Народився в Німеччині. Навчався в Кельнському університеті. Пройшов фронтами Другої світової війни. Центральна тема його творів – вплив війни на долю людини. Лауреат Нобелівської премії. 0,5б.

А) Б.Брехт,         Б) Г.Белль,         В) П.Целан.

 

2.Народився в Німеччині.  Навчання вимушений був перервати через Першу світову війну. У 1933р. емігрував з країни.  Після повернення на батьківщину заснував новий театр. 0,5б.

А) Б.Брехт,         Б) Г.Белль, В) П.Целан.

 

3.Встановити відповідність 1б.

1. «Матінка Кураж та її діти» А)  Г.Белль

2. «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» Б) Б.Брехт

3. «Фуга смерті» В) Т.Кініллі

4. «Список Шиндлера» Г) П.Целан

 

4. Письменник, який відображає катастрофу єврейського народу у ХХст. 0,5б.

А) Б.Брехт,         Б) Г.Белль,         В) П.Целан.

 

5.Яке твердження  є характерним для  епічного театру? 0,5б.

А)глядач спостерігає події; 

Б) автор звертається до почуттів глядача,

В) традиційні жанри,  

Г) фінал відкритий.

 

6.Його позбавили громадянства, а книжки спалювали в нацистській Німеччині.   0,5б.

А) Б.Брехт,         Б) Г.Белль,         В) П.Целан.

 

7.Зазначте, що впливає на зміст сучасної антиутопії: 1б.

А) екологічні проблеми, 

Б) проблеми війни і миру, 

В) розмаїття політичних партій,

Г)негативні явища серед молоді, 

Д) наукові відкриття.

 

8.Його моральний ідеал – це людина, котра здатна  мислити критично й не відступає від своїх переконань навіть у страшні часи. 0,5б.

А) Б.Брехт,         Б) Г.Белль, В) П.Целан.

 

9. Встановити відповідність. 1б.

1.Б.Брехт «Матінка Кураж та її діти» А)Праворуч у вікні я побачив заграву пожежі – усе небо було червоне, й на ньому врочисто пливли чорні, густі хмари диму

2.Дж. Орвелл «1984» Б)Майстер

очі в нього блакитні

він влучить в тебе свинцевою кулею

він влучить точно

3.П.Целан «Фуга смерті» В) Бувають ситуації, коли «невірні» переконання більш щирі, ніж «вірні»

4.Г.Белль «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» Г)Тільки війна краще, ніж мир, годує людей

 

10. Визначте основні ознаки  «епічного театру» Б. Брехта   2б.

 

11. Які людські чесноти  втілено  в образах дітей Анни Фірлінг?  1б.

 

12. Закінчіть фразу «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…». 3б.

- Чому ця фраза не подається повністю, а несподівано обривається?


Контрольний твір

«Література другої половини XX  -  початку XXІ ст.»

План

1.    Провідні тенденції в драматургії  другої половини ХХ ст.

2.    Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду.

3.    Жанрові новації в літературі другої половини XX  -  початку XXІ ст.

4.    Постмодернізм – одне із найяскравіших літературних явищ останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст.

5.    Постмодерністське мистецтво: елітарна й масова культура.

6.    Утілення в оповіданні «Скляний равлик» рис постмодернізму.

7.    Вплив постмодерністської літератури на свідомість сучасного читача