Виховання, що ґрунтується на цінностях

#Не_ведусь: ми - герої безпеки в Інтернеті

Stop_sexтинг

Ранкова зустріч

Привітання

Діти витягують картку з формою вітання і вітаються з товаришем справа та зліва

Групове заняття. Обмін інформацією

Пошикуйтеся за зростом

Підніміть руку. Поміняйтеся місцями:

Щоденник новин

Оголошення теми

Квест

Об’єднання в групи

Діти обирають стікери різних кольорів і об’єднуються в групи за кольором стікера.

На столі лежать 5 конвертів з маршрутними листами:

Назва станції Місце розташування станції Відмітка про виконання

«Цукерка побажань» Наша класна кімната

 «Дзвоник слів» У бібліотеці

 «Чарівні окуляри» Наша класна кімната

 «Мирилкове коло» На подвір’ї школи

 «Бульбашкова башта» На тенісному столі

 

Станція  «Цукерка побажань»

Обладнання: стікери, ручки, баклажка, гофрований папір, стрічка, скотч

На стікерах діти повинні написати побажання для своїх однокласників на навчальний рік

Зачитати іншим членам групи

Покласти стікери з побажаннями в баклажку

Використовуючи гофрований папір, та стрічки, утворити велику цукерку

За виконану успішно роботу діти отримують + в чек-листі

 

Станція  «Дзвоник слів»

Обладнання: ребуси, шаблон дзвоника, фломастери, фарби, пензлики, стаканчик

Розгадайте ребуси: Перший Дзвоник, День Знань, Перше Вересня

 

За виконану успішно роботу діти отримують + в чек-листі

Станція  «Чарівні окуляри»

Обладнання: шаблон дитини в окулярах, кольорові олівці, клей, кольоровий папір

Кожна дитина в групі отримує шаблон дитини в окулярах

Кольоровими олівцями потрібно намалювати в окулярах свої «Спогади про літо»

З кольорового паперу вирізати і наклеїти волосся, щоб утворилася дівчинка або хлопчик

Розкажіть про свої спогади іншим членам групи

За бажанням – розфарбувати.                                                        Зразок

За виконану успішно роботу діти отримують + в чек-листі

Станція  «Мирилкове коло»

Обладнання: спортивний круг, повітряні кульки, нитки, фломастери

Вивчити мирилку:

Досить лаятись і злитись!

Ну, давай скоріш миритись!

Геть, образа відійди,

Жде нас дружба назавжди!

 

Розміститися всім дітям групи в середині спортивного круга

Розказати мирулку хором

Надуйте повітряні кульки

Прикрасьте їх малюнками смайлів, квіток, зірок тощо

Об’єднайте ваши кульки в один «букет»

За виконану успішно роботу діти отримують + в чек-листі

 

Станція  «Бульбашкова башта»

Обладнання: мильні бульбашки, LEGO

Кожна дитина групи видуває мильні бульбашки по черзі

Інші рахують скільки вилетіло бульбашок за один видих

Порахувати скільки всього бульбашок видула команда

Візьміть стільки цеглинок скільки ви нарахували бульбашок

Побудуйте з них башту

За виконану успішно роботу діти отримують + в чек-листі

 

Рефлексія

Діти отримують букву «А»


Добре  тому  жити, хто   вміє  дружити

Мета. Дати поняття, що таке  дружба. Сприяти формуванню добрих відносин між дітьми в класі, виробляти в  собі  якості, що  сприяють  дружбі. Шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного. Розвивати усне мовлення, вміння висловлювати свої думки зв'язно, послідовно, повним реченням. Виховувати  прагнення бути товариськими, турботливими та  чуйними людьми.

 

Обладнання: рукавички, шкарпетки, чашки, дата, назва теми для 4 груп, слова-визначення, морилки, конверти з завданнями

Хід уроку:

І. Ранова зустріч

1. Привітання

 Сподіваюсь, що ви скучили за  своїми  друзями з класу.  А тепер посміхніться і привітайтеся з тим, хто біля вас.

2. Групове заняття. Повідомлення теми

В цьому класі друзі  всі.   (Тричі  плескають у долоні )

Я і ти, і ми, і ви.      (Тричі  плескають у долоні )

Добрий день тому, хто зліва.

Добрий день, тому, хто справа.

Ми – шкільна родина.

В цьому класі друзі  всі.   (Тричі  плескають у долоні )

Посміхнись тому, хто зліва.

Посміхнись, тому, хто справа.

Ми – одна родина.

Об’єднання в групи за кольорами стрічок зі словами

Добре  тому жити, хто вміє  дружити.

Робота в групах: утворити речення

Багато років промайнуло з тих пір, але цей звичай не забувають у наших сім'ях.

У злагоді і мирі ми повинні жити у нашій шкільній учнівській сім'ї, нашій країні.

 

Гра « Знайти пару» (об'єдналка і руханка)

Для гри потрібні вирізані з паперу рукавички, шкарпетки, чашки. Кількість пар дорівнює кількості учнів.

Роздані малюнки   з однаковим орнаментом, але не розфарбованим. Діти відшукують свою "пару" і за допомогою трьох олівців різного кольору намагаються, як можна швидше, розфарбувати абсолютно однаково.

 

(Треба було спочатку обговорити, що будемо малювати, як малювати, тобто треба було дружно виконати завдання.)

 

3. Щоденник новин

- Діти, а яка сьогодні дата?

- Яке сьогодні свято?

- Що відбувається в цей день в нашій країні?

- Для чого потрібно вчитися?

 

ІІ. Робота над темою уроку

1. «Мозковий штурм»


-  Подивіться на наш будинок, який зветься школа. Чи можна назвати її нашим спільним домом? Як ви хочете, щоб в ньому жилося?

У школі багато просторих та світлих кабінетів. В кожному з них навчаються діти. Це однокласники. Що у них спільне?

2. Словникова робота

- У всіх  у вас є друзі, товариші. Так давайте розберемося, чим   відрізняються поняття «друг» і «товариш». Ці поняття дуже близькі один одному, але все-таки різняться. Як?

(Читаю, а діти додають потрібні слова)

• Про людину, з якою  ви просто вітаєтесь у дворі, ви можете сказати ... (знайомий).

• Про людину, з якою час від часу обговорюєте деталі матчу, фільм, якісь події, ви скажете ... (приятель).

• Про однокласника, з яким за багато років  навчання в школі   з'їдений пуд солі, скажете ... (товариш).

• Про людину, якій довіряєте свої таємниці, з якою можна розділити  радості і печалі, скажете ... (друг).

3. Вправа «Як  пахне дружба?» (Відчуття) 

4. Мімічна гімнастика.

Запам'ятайте ці відчуття. Вам було, безсумнівно, приємно, адже посмішка - це краща протиотрута, створена природою від неприємностей.

5. Вікторина «Хто з ким дружить?» 

  - Діти, головна дружба  починається в родині. Саме в родині мами читають вам перші казки, розповіді про дружбу.

- Які казки та оповідання про дружбу ви вже прочитали? (Відповіді учнів.)

- Зараз ми проведемо вікторину. Вікторина «Хто з ким дружить?»

- Книг  про  дружбу багато. Читаючи ці книги, ви придбаєте собі  ще  й літературних друзів.

Перед вами різні герої, різні імена. Як ви думаєте, хто з ким дружить, хто кому потрібен?

Кумедний бурундук Чіп і ... (Дейл)

Добра Білосніжка і ... (сім гномів)

Кумедний Вінні-Пух і ... (Порося)

Добрий Малюк і ... (Карлсон)

Зелений крокодил Гена і ... (Чебурашка)

(«Рукавичка», «Ріпка», «Котик і Півник», «Коза-дереза»)

- Чи були герої казки « Лисичка та Журавель» друзями? Чим закінчилась їхня дружба? Чому?

- Придумайте продовження казки  «Лисичка та Журавель – друзі»

 

6. Квест «Чи вмієте ви дружити?» 

- А скажіть мені, дітки, чи вмієте ви дружити?

- А як перевірити дружбу?

Доведіть мені, що ви справжні друзі!


Діти отримують номер конверта, який їм потрібно знайти в класній кімнаті

Конверти №1 і №2 «Помічники» дружби

-  Давайте дітям допоможемо зберегти їхню дружбу, визначимо  «ворогів» і «помічників» дружби.

«Помічники» дружби.

(щирість, доброта, турбота, ніжність, скромність, довіра, надійність,

любов, вірність, щедрість, повага, чесність, чуйність )

 - Які слова-якості залишились в конвертах? Чому?

«Вороги» дружби.

(жадібність, брехливість, злість, зрада, грубість, байдужість, жорстокість )

  

-  Подивіться на свої малюнки, зробіть, будь ласка, висновок: Чи легко бути другом? (Ні, важко, так як треба самому бути хорошою людиною)

Конверти №3 і №4 «Прислів’я про дружбу»

Друга шукай,…

тримай.

Людина без друзів-…

старих не забувай.

Друга шукай, а знайдеш… –

й робота йде на лад.

Із ким поведешся, …

в  біді.

Нових друзів май, а  - …

а знайдеш- тримай.

Друзі  пізнаються…

від того й наберешся.

Якщо друзі у злагоді, то…

що дерево без коріння.

 Перевірка результату роботи.

- Як розумієте зміст прислів'їв?

 

ІІІ. Рефлексія

  - Ось і добігає кінця наш урок. Сподіваюся, що він збагатив вас, допоміг доторкнутися душею до людських витоків добра й милосердя.

  Додай слово.

 

Щоб могли ми гарно жити,

Треба вчитися…(дружити)

А не кидатись словами,

Щоб не стати …(ворогами).

І запам’ятай собі –

З другом легше у ….(журбі).

Друг нас виручити може,

У біді він …(допоможе).

А як пісня, жарт чи сміх –

Радість ділиться на …(всіх).

Друг нас може захистити,

Може з класом …(помирити).

Друг не стане кепкувати

І на людях нас…( повчати).

А як сварять всі навкруг -

Йде на захист справжній…( друг).

І ніколи не забудь!

І ти для друга  вірним …(будь)!

І ще одне запам’ятай:

Друзів ти..( не забувай)!

Знай, моя дитино мила,

Дружба - це велика…(сила).

 

 

Гра «Це мій кращий друг і я!»

Якщо відповідь про вас,

Промовляєте хором  враз:

«Це мій кращий друг і я»

Якщо ні-то мовчимо

і тихенько сидимо.

А тепер давайте грати – треба вам відповідати.

Вирушаємо додому!

Фото

Конспект

Презентація


СВЯТО БУКВАРЯ

Мета: Виховувати у дітей любов до книги як джерела знань, формувати інтерес до читання. Переконувати, що добросовісне навчання в школі — святий обов'язок кожного громадянина нашої держави.

Зал святково прибраний (повітряними кульками, малюнками казкових ге­рбів, квітами). На стіні плакат "Прощавай, Букварику”.

Хід свята

1. учень:

Є святкових днів багато

На листках календаря.

А між ними й наше свято

Вшанування Букваря.

2. учень:

День вітання і прощання —

Свято перших букварів,

Перша сходинка зростання

Для найменших школярів.

3. учень:

В путь щасливу і широку

Всіх виводить перший клас.

До уроку, до уроку —

Чуєш, дзвоник кличе нас!

4. учень:

Любі гості, мами й тати,

В нас — Букварикове свято.

Добре, що прийшли до нас

У гості в перший клас.

 

5. учень:

Ми всіх гостей вітаємо

І дуже вам радіємо.

Усі вже букви знаємо,

Книжки читати вміємо.

 

Дівчинка (сидить за партою, з-за куліс чути нявкання):

- Мурчику, годі нявкати!

Я літери буду вивчати!

( Чути кукурікання).

-  Не клич мене, Петько! Облиш!

Я вчитися буду. А киш!

( Хтось кличе дівчинку).

- Я кинула ляльку

Сиджу і мовчу.

Ой ніколи гратись.

Бо літери вчу!

Вчитель: Тетянко, а скільки літер ти вже вивчила?

Дівчинка: Ой багато! Аж 33!

Вчитель: То ж на свято їх проси!

Дівчинка: Шановні літери, ласкаво просимо до нас на свято.

Виходять діти з написаними літерами.

1. учень:

Нас 33, нас 33,

У нас міцна сім'я.

Складаємо слова нові

від А до Я (тричі хором).

2. учень:

Ми мрію любимо й книжки,

Життя у нас буя,

Вчимося в школі залюбки

Від А до Я (тричі хором).

3. учень:

Знай рідну мову і вивчай:

Вона твоя й моя.

Та перш за все абетку знай

Від А до Я (тричі хором).

Вчитель:

Де ви, друзі, всі живете?

Звідкіля так дружно йдете?

Букви (всі хором).

І великі, і малі

Ми живемо в Букварі.

Вчитель: Скажіть, будь ласка, шановні літери, а чи завітає Буква­рик до нас на свято?

Букви (хором): Завітає. Тільки треба його гарно попросити.

Діти (хором): Любий Букварику, ласкаво просимо до нас на свято!

Буквар.

Я мандрую по країні,

Я з абеткою дружу.

І малечу як зустріну

Грамоті одразу вчу.

От ми гуртом й розберемо,

Як ви учились?

Чи всі зі мною, Букварем,

Весело дружили?

 

Вчитель: Діти! Виконаємо Букварикові завдання?

Діти. Так!

 

1. Завдання: Кажіть «так» чи «ні».

• Треба гарно вам читати? (Так!)

• Треба менших ображати? (Ні!)

• На перерві пострибати? (Так!)

• А всі парти пописати? (Ні!)

• Друга треба виручати? (Так!)

• А треба слухати матусю? (Так!)

• Тоді дратуйте хоч бабусю! (Ні!)

• В школі вибийте шибки (Ні!)

• І вчительці робіть все навпаки, (Ні!)

• Брудне взуття несіть у школу

І книги кидайте додолу. (Ні!)

 

2. Завдання:

Вчитель: Ви читали в букварі,

Вам знайомі букви ці? (Показує букви.)

Діти (разом). Ті, що у букварі,

Знаєм букви ми усі!

Вчитель: Добре знаєте? Гаразд.

Перевірю зараз вас.

Подивіться, буква... (Показує букву А)

Діти. А!

Вчитель: Ви назвіть на А слова!

Діти. Алфавіт, Аліна, апельсин.

Вчитель: Ну, а хто на букву В слово швидше всіх назве?

Діти. Ворота, ведмідь, Валя.

 

Вчитель: Добре. Якщо ви такі розумні, то буде вам завдання.

3. Завдання:

Відгадайте загадки.

1. Виводить букви і слова

Ота цікава штучка.

В руці виблискує здаля

Нова, гарненька... (ручка).

2. Понад гори, понад ліс

Виріс в небі диво-міст.

Хоч знайомий дітям всім,

Та ніхто не йде по нім.

Має міст аж сім шарів

Із барвистих кольорів. (Веселка.)

3. Виросли на лузі сестрички маленькі.

Очки золоті, а вії біленькі. (Ромашки.)

4. Червонясту шубку має,

По гілках вона стрибає,

Хоч мала сама на зріст,

Та великий має хвіст.

Як намисто оченята…

Хто це? Спробуйте вгадати? (Білка.)

5. Сонечко в траві зійшло,

Усміхнулось, розцвіло,

Потім стало біле-біле

І за вітром полетіло. (Кульбаба.)

- Ну, добре, з цим ви впорались, а чи під силу вам таке завдання?

 

4. Завдання:

Вчитель: Допоможете мені складати вірші. Я буду починати, а ви додавати «І я».

Я сьогодні рано встала. І я!

Чисто все по прибирала. І я!

Каву чорну заварила. Не я!

Кицьку нею отруїла. Не я!

Ох, які ви неуважні!

З усіма тепер вітаюсь. І я!

Щиро всім я усміхаюсь. І я!

Я друзям всім допомагаю. І я!

Цвяхи в крісло забиваю. Не я!

 

5. Гра «Істоти-неістоти».

 Кожна група отримує смужки зі словами, які потрібно поділити на дві час­тини — істоти й неістоти: ведмідь, сніг, лисиця, дере­во, пеньок, сонце, горобець, хмарка, сова.

 

Вчитель. Шановні батьки! Разом з вами діти вперше розкривали «Букварик», ви разом вчилися читати, писати, рахувати, міркувати. Раділи успіхам своїх дітей, підтримували їх, вчили долати нелегкі вершини науки і ніколи не відступати перед труднощами. Тож прийміть слова вдячності від них.

Діти. За вашу працю, ласку і любов

Ми дякуємо вам знов і знов.

Бажаємо вам радості багато –

І дякуємо, що прийшли на свято.

Діти (разом). За те, що раненько вставали,

За те, що до школи водили,

За те, що втоми ніколи не знали

Палке вам велике СПАСИБІ!

 

- Запросимо, батьків пограти разом з дітьми.

 

1. Завдання

— Складіть речення із розкиданих слів:

Навесні з теплих країв повертаються перелітні птахи.

 

2. Гра «Пантоміма»

3 команди – діти+батьки повинні інсценізувати вірш з Букваря

 

3. Колаж «Прощавай, Букварику»

3 команди – діти+батьки повинні створити колаж

 

Вчитель: Любі діти, попрощаємося з Буквариком, бо йому потрібно поспішати, щоб навчити читати і писати ще багатьох майбутніх першокласників.

1. учень:

Добрий Букварику!

Перша книжко!

Хочеться навіть плакати трішки.

2. учень:

Жаль розлучатися, хоч і треба.

Ми не забудем ніколи про тебе.

3. учень:

Спасибі тобі за добру науку,

За паличку першу і першу букву.

4. учень:

За перше слово,

За першу казку,

За першої вчительки щиру ласку.

5. учень:

Ми пам'ятатимем довгі роки

Мудрі й повчальні твої уроки.

 

Діти (разом). Прощавай, Букварику,

В школі перший друже,

Ми тобі, Букварику, 

Дякуємо дуже!

 

Першокласники виконують пісню

"Мій Букварик"

 

1 куплет

Мій Букварик, мій Букварик,

він найкращий друг

Прокидаюсь, посміхаюсь і беру до рук.

Буква А на зірку схожа, буква О проста.

Гарно вчитись допоможе книжка золота!

Приспів (2рази)

Завдання просте: А – б – В – Г – Д

Хто такий Букварик має, той не пропаде!

2 куплет

Треба всім старанно вчитись,

знати головне!

Книжка - ця найкраща в світі

виручить мене!

Буква А на зірку схожа, буква О проста.

Гарно вчитись допоможе книжка золота!

Приспів (2рази)

Завдання просте: А – б – В – Г – Д

Хто такий Букварик має, той не пропаде!

Приспів (2рази)

Завдання просте: А – б – В – Г – Д

Хто такий Букварик має, той не пропаде!

 

Вчитель: Закінчилося наше свято. Я бажаю вам, дорогі діти, хоро­ших успіхів у навчанні, а вам, шановні батьки — бачити своїх дітей завжди здоровими і щасливими.


Батьківські збори "Новорічний гороскоп"

Батьківські збори

2 класу Новозапорізької школи

 

План проведення

 

1. Організаційні питання по закінченню І семестру  та Новорічного ранку

 

2.    Інструктаж з техніки безпеки на період зимових канікул

 

3.    Вітання з наближаючимися святами

Новый 2014 год Зеленой Деревянной  Лошади уже постепенно подходит к нашим домам и громко заявляет о себе, обещая каждому знаку зодиака эффективное решение проблем уходящего года Змеи. Но мы не должны впадать в эйфорию и обязательно помнить о том, что чудеса бывают только в сказках. А в реальной жизни, как правило, после преодоления препятствий на горизонте вполне могут появиться очередные трудности.

Подробно изучая гороскоп на 2014 год, астрологи отмечают, что управительница года Лошадь не даст большинству представителей зодиакальных созвездий расслабиться и плыть по течению. Поэтому помните, если хотите хорошие оценки – нужно трудится!

Давайте попытаемся внимательно изучить положения звезд и планет в гороскопе 2014 и попробуем  ответить на волнующие всех вопросы - что нас ожидает в год деревянной лошади: по математике – 4 контрольные работы и в конце годовая!!!, таблица умножения, счет в пределах ста с переходом через разряд, задачи на несколько действий, оценивание!

2014 год по восточному календарю - год синей деревянной лошади. Китайская астрология утверждает, что по сравнению с уходящим годом Змеи новый 2014 год, в общем, будет более стабильным и спокойным: я буду все также требовать каллиграфическое письмо, но теперь к тому же буду снижать за него оценки.  Особое внимание обратите на письмо под диктовку, а Инне на списывание! Не забывайте учить правила. Впереди контрольные диктант, списывание, аудирование, 2 «мовні теми», усный пересказ.

И продолжайте ответственно относится к природе (2 контрольные роботы)! Вести читательские дневники. Норма техники чтения 50-60 слов!!!

Стремительность и ум лошади даст дорогу новым знаниям и отличным оценкам. Но чтобы в полной мере получить от повелительницы года все бонусы, уже сейчас стоит начинать неторопливое, но уверенное и последовательное движение к достижению поставленных  целей.

 

4.    Аналіз успішності учнів за І семестр, рекомендації (батьки отримують контрольні зошити та самостійні роботи своєї дитини)

 

Угадайте кто же это?

 

1

Этот ребенок очень энергичный, независимый, активный, предприимчивый. Любит быть первым. Любит активные игры. Но при всей его энергии ему не всегда хватает упорства для достижения цели. (Артем)

С детьми, родившимися под знаком Овна, надо быть твердыми, но ласковыми; нельзя применять физическое насилие, нельзя застав­лять их сделать что-нибудь, надо постараться убедить их.

В чем нуждается ваш ребенок?

- Развивайте в нем привычку к дисциплине и порядку. Установите твердый режим.

Научите его добиваться своей цели и не бросать начатое дело из-за трудностей.

Ребенок-Овен эгоцентричен. Научите его заботиться о других. Направьте его неуемную энергию в полезное русло.

Постарайтесь дать ему хорошее образование.

Научите его бережливому отношению к деньгам.

В Новом году желательно обратить внимание на чистописание, но не забывать и о считании и природочитании!

 

2

Этот ребенок уравновешен, спокоен, ответственен, дружелюбен, понимающий. Он обладает активным умом и любит все делать по-своему, иногда изобретает собственные методы для достижения цели. (Даня)

Астрологи советуют

Ребенок слишком впечатлителен, поэтому не пугайте его, не оставляйте в темноте. Ему нельзя смотреть перед сном страш­ные фильмы и слушать страшные сказки.

Не обманывайте ребенка, он умен.

Ему не стоит пребывать в пассивном состоянии, скука и незаня­тость — начало всяческих неприятностей.

Не применяйте принуждения, иначе ваш ребенок научится лгать.

В чем он нуждается?

В разнообразии впечатлений.

Постоянно тренируйте его, чтобы он научился концентрировать внимание и достигать цели, начинать новое дело, лишь доведя до конца предыдущее.

Обращайтесь с ним, как с умным, понимающим человеком, иначе он будет считать вас неумным человеком, потеряет к вам уважение.

Он постоянно нуждается в умственной пище, его мозг все время должен быть чем-то занят.

Ваша задача — установить с ним доверительные отношения с раннего детства, иначе у вас будут трудности в подростковый период.

Поощряйте в нем проявления чувства благодарности, оно не очень развито у детей этого типа.

Обратите внимание на почерк, посочиняйте с ним разные истории и запишите их под диктовку.

 

3

Этот ребенок маленький король, и ему больше всего нравится повелевать. Временами очень активен. Очень чуток к похвале. Артистичный. С дисциплиной у этого ребенка происходит нечто странное: то он учится легко и быстро, схватывая все на лету, то его охватывает непреодолимая лень. (Таня)

Что противопоказано вашему ребенку?

Жесткое, жестокое обращение; никогда не наказывайте его фи­зически.

Не поощряйте в нем желание командовать всеми окружающими. Унижение, третирование; никогда не ругайте его в присутствии его товарищей.

Действуйте убеждением, а не силой.

Заведите домашних животных, чтобы он научился о них забо­титься.

Не забывайте хвалить ребенка за достигнутые успехи.

Если он стал плохо учиться, похвалите за школьные успехи его друзей. Выскажите мысль, что вы ожидали от него не меньших успе­хов.

Обратите внимание на выразительное чтение. Необходимо подтянуть украинский язык!

 

4

Этот ребенок аккуратный, с развитым чувством долга. Имеет пытливый ум, поэтому его часто интересуют неординарные вопросы. Он живой и проворный, но в то же время мирный и спокойный – чередование мягкости и раздраженности создает противоречивое впечатление. (Саша)

Что противопоказано вашему ребенку?

Нарушение режима дня.

Шумные компании, где много гостей.

Наказания. Лучше объяснить, почему нельзя делать того или иного.

Расплывчатые задания. Задача должна быть конкретной, цель ясной.

В чем нуждается ребенок?

В твердом распорядке дня.

В тщательно подобранной диете (поменьше лекарств!). Ему полезны занятия музыкой или другими видами искусства. Воспитывайте его личным примером или примерами из жизни знакомых ему людей.

Пишите побольше под диктовку, читайте, решайте примеры на несколько действий.

 

5

Этот ребенок элегантный, с хорошим вкусом, тактичный, неконфликтный, ответственен, легко восприимчив к знаниям, способен почти ко всему, любит красивое внешнее окружение. (Карина)

Что противопоказано вашему ребенку?

Дисгармония внешнего .оформления: кричащие цвета, резкие звуки.

Насилие, как физическое, так и моральное. Лучше побеседуйте с ним спокойно.

В чем ваш ребенок нуждается?

В общении и внимании.

В спокойной, мирной домашней обстановке.

В красивом внешнем оформлении.

Занятиях танцами.

Обратите внимание на задания на внимательность.

 

6

Этот ребенок храбрый, сильный, справедливый, трудолюбивый, способный признавать свои ошибки, хоть и упертый. Его привлекает деятельность вне дома, спорт, трудно засадить его за уроки. (Влад)

Что противопоказано вашему ребенку?

Ограничения в физической активности. Вспыльчивость в обращении с ним.

Не допускайте в его присутствии нечестности или несправедли­вости, вы можете потерять его уважение.

Не наказывайте его, если плохо учится; попробуйте задеть само­любие, высказав сомнение в его способностях. Можете попробовать сформировать у него цель, тогда он начнет учиться сам.

В чем нуждается ваш ребенок?

В нашем терпении, потому что он слишком активен, любознате­лен и энергичен.

В дружественном расположении.

В честности и справедливости по отношению к нему. Прививайте ему любовь к чистоте, порядку и дисциплине как можно раньше. С этим у него плохо. Он не любит мыть руки и вообще равнодушен к чистоте и порядку.

Прививайте ему любовь к чтению с раннего возраста. Когда он пойдет в школу, будет уже поздно.

Проводите с ним как можно больше времени на свежем воздухе.

Побольше читайте, пишите под диктовку, не запускайте природу.

 

7

Этот ребенок обаятелен, застенчив и робок при посторонних, но среди своих становится бойким распорядителем. Создает вокруг себя теплую, жизнерадостную атмосферу. Одинаково хорошо умеет подчинятся и командовать. (Настя)

Что противопоказано вашему ребенку?

Не ругайте его, если не ладится с учебой. Причина — не лень. Он нуждается в Вашей помощи.

Никогда не сравнивайте его с другими. Не демонстрируйте перед ним успехи его сверстников, он будет огорчен и может получить невроз или комплекс неполноценности.

Он осваивает искусство жизни небольшими, но планомерными шажками. Не торопите его.

В чем нуждается ваш ребенок?

Обращайтесь с ним, как со взрослым, — он любит ответствен­ность.

Научите расслабляться, веселиться, относиться к жизни с юмо­ром.

К болезни относитесь со всей серьезностью. Берегите от несчаст­ных случаев.

В новом году желательно побольше читать, писать небольшие диктанты, подтянуть математику.

8

Этот ребенок скромный, послушный, мягкий, его привлекают чудеса, а не обычные сказки. Он добрый, творческий, дружелюбный, легко усваивает информацию, только если она ему интересна. Иногда мечтает о своем и совершенно не слушает о чем рассказывает учитель. (Даша)

В чем нуждается ваш ребенок?

В умственной пище: читайте побольше, обратите внимание на задачи

9

Этот ребенок общителен, контактен, дружелюбен, старателен. Иногда кажется, что у него плохая память, но это не правда, он прекрасно запоминает, то что ему интересно. (Инна)

В чем нуждается ваш ребенок?

В умственной пище: списывать, писать под диктовку, решать побольше примеров

У Водолеев обычно не бывает проблем с друзьями. Сверстники тянутся к ним, потому что с ними интересно. Самим Водолеям иногда свойственны крайние этические оценки. Неплохо было бы просве­тить Водолея, что люди не делятся только на плохих и хороших, они устроены гораздо сложнее.

Что же противопоказано вашему ребенку?

Дисгармоничное окружение: ссоры, конфликты, соседство неу­равновешенных людей.

Не ссорьтесь с ним, если он проявляет упрямство или гнев. Оставьте его в покое, через некоторое время он забудет об этом.

Не реагируйте слишком бурно на его экстравагантные выходки, это несерьезно, ему просто хочется быть не похожим на других.

В чем нуждается ваш ребенок?

В пребывании на свежем воздухе, занятиях спортом.

Следите, чтобы в его рационе было достаточно железа и витаминов.

 

10

Этот ребенок мягкий, идеалистичный, заботливый, доброжелательный, ответственный. Любит волшебные сказки с чудесами. Легко расстраивается и огорчается. Легко вступает в контакт с другими детьми.

Что же противопоказано вашему ребенку?

Страшные истории по телевизору, сцены насилия, грустная му­зыка.

Компания шумных или жестоких детей. Любые крики, шум, нервозность.

Компания взрослых или детей, оказывающая дурное влияние.

В чем нуждается ваш ребенок?

В тихой мирной атмосфере.

В занятиях искусством, в домашних животных.

Научите его принимать решения и настаивать на нем.

Научите отличать грезы от реальности.

Научите его сосредоточиваться.

По возможности научите обращаться с карманными деньгами.

Побольше читайте, пишите под диктовку.

 

5. Психологічний тренінг (Проводить шкільний психолог). В кінці тренінгу батьки отримують малюнки своїх дітей на тему «Що таке щастя?»

 

6.    Новорічний «сюрприз»

-      Скажіть, будь ласка, а що для Вас є щастя? (Відповіді батьків)

-      За традицією на Новий рік прийнято дарувати подарунки. І сьогодні на наших передноворічних зборах я теж хочу зробити Вам невеличкі подарунки, зроблені Вашими дітьми. (Вручення дитячих конвертів з новорічними листами)

 

Щасливого Нового року!!!


Батьківські збори "Підсумки роботи в 2 класі"

Виховання дітей  в сім’ї

(Батьківські збори в 2 класі)

 

В Україні завжди приділяли не аби якого значення вихованню дітей. Найбільш значущими вважали такі якості, як доброта, справедливість, любов до свого народу, батьківщини, працелюбність тощо.

Визначний вплив на розвиток особистості дитини, її виховання  відіграють родинні взаємини в сім'ї і відношення батьків до дитини.

Існує декілька різних стилів виховання і кожна сім’я в залежності від характеру батьків, індивідуальних особливостей дитини обирає, той стиль, який їй ближчий.

Авторитарний – де слово батьків закон, це стиль, при якому батьки віддають перевагу контролю, в разі крайньої необхідності дозволяють жорстке покарання. Авторитарні батьки –  не обов’язково диктатори й деспоти, вони можуть бути дуже люблячими і ніжними, але у стосунках з дитиною на перше місце ставлять свою потребу бути поруч, контролювати життя дитини, приймати за неї рішення.

Демократичний – батьки завжди пояснюють мотиви своїх вимог, іноді по декілька разів, влада використовується лише в міру необхідності; у дитині цінується як слухняність, так і незалежність; батьки встановлюють правила і твердо втілюють їх у життя, вони прислухаються до думки дитини, хоч і не діють виключно відповідно до її бажань; вважають найвпливовішим покаранням – лекцію або серйозну розмову.

Ліберальний - характеризується наданням повної самостійності дітям, батьки вважають, що це  сприяє успішному самовизначенню і формуванню відповідальної позиції особистості дитини, в дитині цінується її самостійність, незалежність; батьки намагаються уникати покарань.

Прошу Вас обрати квітку того кольору, якому відповідає Ваш стиль виховання і помістити її на нашій галявині:

Авторитарний - червона

Демократичний - жовта

Ліберальний – синя

Давайте Вашу «дорослу» галявину порівняємо з «дитячою»

 

Хотите ли вы, не хотите ли,

Но дело, товарищи, в том,

Что, прежде всего вы – родители,

А все остальное – потом.

Недарма, шановні батьки, сьогодні я вирішила провести наші батьківські збори разом з дітьми, адже, на  жаль статистика говорить про те, що час, який в середньому витрачають батьки на спілкування з дитиною становить приблизно 12 хвилин в день!

         З них 56 разів – звинувачує, 37 – наказує, 42 – умовляє.

 

Дуже часто ми з дітьми по-різному дивимося на одну і ту саму ситуацію

Я вчера в углу стояла,

Я наказана была.

А за что мне вдруг попало?

Так понять и не смогла.

Я на папиной «восьмерне»,

У стекла, ближе к рулю,

Нацарапала отверткой:

«Папа! Я тебя люблю!»

Нацарапала  красиво,

Фразу из красивих слов.

Разве это справедливо

Ставить в угол за ЛЮБОВЬ?

 

Сьогодні ми з вами підводимо підсумки роботи за 2 клас. І чомусь мені здається, що Вам набагато цікавіше буде почути про досягнення Ваших дітей, не мій сухий вчительський звіт з цифрами, а творчий, живий звіт Ваших дітей, які вклали в нього всю свою любов до Вас, старанність, свій талант!

 

Отже, ми почнемо з нашого шкільного життя і продемонструємо Вам кілька сценок:

За період навчання в 2 класі ми стали більш організовані, дружні, зменшилася кількість конфліктів. Що дуже мене радує! Поведінка дітей покращилася не тільки на уроках, а й на перервах. Діти намагаються відповідально ставитися до своїх обов’язків. (Аналіз роботи самоврядування класу)

 

А от про що мріють Ваші діти Ви зараз дізнаєтеся з пісні, яку вони проспівають

Пісня «Вот бы стать мне друзья выше папы ростом»

 

 Тепер перейдемо до навчання.

Я хочу зазначити, що всі діти старалися, переживали за свої результати, намагалися їх підвищити, не всім це вдалося, в зв’язку з певними вимогами програми, критеріїв оцінювання, власних здібностей дітей. Але головне на мою думку, що вони не залишалися байдужими! І кожен, порівняно з початком року трошечки підріс, став кращим, розумнішим! Пам’ятайте про це, коли будете давати оцінку результатам їхньої роботи.

Берегите своих детей.

Их за шалости не ругайте.

Зло своих неудачных дней,

Никогда на них на срывайте.

Не сердитесь на них всерьез.

Даже если они провинились.

Ничего нет дороже слез.

Что с ресничек родных скатились.

Кожен з дітей описав свої враження від навчання в 2 класі, зазначив недоліки і вказав над чим йому ще треба попрацювати. Про це все Ви дізнаєтеся з листа, якого отримаєте разом з табелем, якщо відгадаєте малюнок своєї дитини.

(Вчитель демонструє малюнок сім’ї. Батьки вгадують чий це малюнок. Дитина отримує табель і вручає його разом з листом та малюнком батькам. Батьки дарують йому повітряну кульку)

Солодкий стіл і діти ідуть гратися на вулицю

 

ІІ частина


Батьківські збори "Життя - це щастя, створи його сам"

3 клас

 

Тема: Життя - це щастя, створи його сам.

Мета: розкрити поняття «Щастя», формувати думки про те, що вище благо в житті – це дарувати щастя іншим.

 Лейтмотив :

Насолоджуватися щастям — велике  благо, оволодіти  можливістю давати його іншим — ще більше.

Френсіс Бекон, англійський філософ, істори

 

Хід заняття:

 

І.  Вступне слово вчителя:

Доброго дня! Я рада бачити всіх Вас в новому році! Хочу побажати Миру, Добробуту, Достатку, Здоров’я, Щастя вам і вашим родинам!

 

Зараз в цей важкий період для нашої країни мені здалося актуальним продемонструвати вам цей відеоролік.

 

Відеоролік «Потерянное поколение»

 

Сьогодні я хочу запропонувати вам тему: Життя - це щастя, створи його сам.

Що  ж таке щастя?

Мабуть, кожний в своєму житті, хоч раз, задавав собі це питання!  Щастя – це якась примара, яку хочеться спіймати і оволодіти нею, але в той самий час розумієш, що  воно не вічне. Люди ганяються за щастям, не розуміючи, що саме є  щастям для них.

Просто слово, просто почуття, просто хвилини, години, дні, вічність…

 

Переглянувши  енциклопедії знайшла  таке визначення цьому слову:

Щастя  – це філософська категорія, яка розуміє в собі ідеальне почуття вищого задоволення життям.

Щастя -це задоволення собою. (Читаємо у Аристотеля.)

За ще однієї версії, щастя є відсутністю нещастя (афоризм).

 

Щастя  в древній міфології зображувалось в вигляді жінки, яка принесена вітром. У жінки була довга коса, яка розвіювалась попереду неї. Тому в той момент, коли вона підлітає, її легко впіймати. Але вже через мить вона пролетить, і більше шансів впіймати щастя немає.

 

Одного разу старий кіт зустрів молоде кошеня. Воно бігало по колу і намагалося спіймати свого хвоста.

Старий кіт стояв і дивився, а молоде кошеня все крутилося, падало, вставало і знову ганялося за хвостом.

- Чому ти бігаєш за своїм хвостом? – запитав старий кіт.

- Мені сказали- відповіло кошеня,-що мій хвіст-  це моє щастя, ось я і намагаюся його спіймати.

Старий кіт посміхнувся так як це можуть робити старі коти і сказав:

- Коли я був молодим , мені теж сказали ,що в моєму хвості моє щастя. Я багато днів бігав за своїм хвостом і намагався його вхопити.

 Я не їв, не пив, а тільки бігав за хвостом. Я падав без сил, вставав і знову намагався впіймати свого хвоста. В якийсь момент я відчаївся і пішов.

Просто пішов куди очі дивилися. І знаєш, що я раптом помітив?

 - Що?- здивовано запитало кошеня.

- Я помітив, що куди б я не йшов, мій хвіст всюди йде зі мною…

 

- Іноді за своїми справами ми не помічаємо як щастя ходить навколо нас. Пройде час і ми будемо жалкувати, що не змогли його впіймати і отримали насолоду від нього.

 

- Чи знаєте ви  що ж є щастям для ваших дітей? (роздуми батьків)

 

Я хочу вам зробити подарунок від вашого маленького «щастя». Вручаю серця з творами дітей «Що таке щастя?»

 

На фоні музики

Можливо щастя- це дитинча, яке живе в душі кожного дорослого і посміхається.


Сохраните в себе ребенка

Так похожего на мечту

Где душа…колокольчик звонкий

Воспевающий доброту

Сохраните в себе ребенка

С любопытными глазами

Кто мальчишку,…а кто девчонку

С развевающимися волосами

Сохраните в себе ребенка

С неподдельной жаждой жизни

С интересом к миру с пеленок

И с желанием жить…а не выжить

Сохраните в себе ребенка

Как частичку своей души

Протяните навстречу руки

Обрастать броней не спеши…


 

- Що є символом щастя на вашу думку?

 

Мені здається , що головним атрибутом щастя є посмішка. Посмішка!

 

Вона нічого не коштує, але багато дає. Вона збагачує тих, хто її отримує, не збіднює при цьому тих, хто нею обдаровує. Вона триває мить, а в пам’яті залишається іноді назавжди.

Ніхто не багатий настільки, щоб обійтися без неї, і немає такого бідняка, який не став би від неї заможнішим.

.Вона створює щастя в домі, породжує атмосферу бажання добра в ділових відносинах і служить паролем для друзів.

 

Вона - натхнення для зморених, денне світло для тих,  хто впав духом, сонячне проміння для засмучених, а також краще протияддя, створене природою від неприємностей.

І, якби там небуло, її неможна купити, випросити, ні позичитині , ні вкрасти , постільки вона сама по собі ні на що не годиться, доки її не віддали!

Ніхто не потребує її так, як ті, у кого вже нічого не залишилось, що можна було віддати. Справи звучать голосніше за всякі слова, а вона говорить:

«Ви мені подобаєтесь. Ви робите мене щасливим. Я радий вас бачити

Френк Ірвінг Флетчер

 

Будьте щасливим і даруйте щастя іншим!

Перегляд ролика «Щастя».


Таємниця Серця - ЛЮБОВ

Тема: Урок Серця.

Форма: Урок – емоційне проживання.

Лейтмотив: « Тільки любов’ю тримається і рухається світ».  (І. С. Тургенєв)

Мета: Облагороджування душі й серця Дитини. Розвиток і становлення пізнавальних сил Дитини. Забезпечення творчого присвоєння Дитиною розширеного й поглибленого обсягу знань і вмінь із певними характеристиками. Виховування чутливість душі, серця.

 

Обладнання: картки для роботи в парах та групах, свічки, вислови відомих людей  про любов, малюнок – ілюстрація до казки Еліс Маклеррен «Гора, яка полюбила пташку», записи на дошці, чорно-червоне серце, аудіо запис фонової музики

 

Хід уроку:

1.Організаційна частина.

( Вчитель читає притчу. Лунає спокійна музика )

Чотири свічки спокійно горіли і потихеньку танули ...

 Було так тихо, що було чутно, як вони розмовляють.

Перша сказала: "Я МИР. На жаль, люди не вміють мене зберегти. Думаю, мені не залишається нічого іншого, як згаснути!" І вогник цієї свічки згас.

Друга сказала : "Я ВІРА. На жаль, я нікому не потрібна. Люди не хочуть нічого чути  про мене, тому немає сенсу мені горіти далі". Ледве вимовивши це, подув легкий вітерець і загасив свічку.

Засмутившись, третя свічка вимовила: "Я ЛЮБОВ. У мене немає більше сил горіти далі.  Люди не цінують мене і не розуміють. Вони ненавидять тих, які їх люблять найбільше - своїх близьких". Довго не чекаючи, і ця свічка згасла.

Раптом до кімнати зайшов маленький хлопчик  і побачив, що  згасли свічки. Злякавшись, він закричав: "Що ви робите!? Ви повинні горіти - я боюся темряви!" Промовивши це , він заплакав.

 Схвильована четверта свічка сказала: "Не бійся і не плач! Поки я горю , завжди можна запалити і інші три свічки, бо Я - НАДІЯ".

 

Я хочу сподіватися, надіятися, що у нашій класній  родині, як і у ваших родинах буде  панувати мир, віра, любов та надія!

 

Цей урок – мій подарунок вам. Я дуже хвилююся, хочу, щоб він вам сподобався. Але без вашої допомоги я не впораюся. Ви допоможете мені?

 

2.Поетична хвилинка.(вчитель запалює свічку, лунає музика)

Давай запалимо вогник нашої класної родини, вогник нашого спілкування.

Врятує світ краса -

Завжди так говорили.

Тепер врятує світ лиш доброта,

Бо однієї вже краси замало,

Бо стільки всюди зла – людина вже не та…

Врятує світ лиш доброта….

А де ж вона живе?

- Де живе доброта?

 

3. «Мікрофон» (зображення чорно – червоного Серця).

- Яким ми зображуємо серце ?

- А може бути таке серце?

- Чому таке Серце?

Складемо словник  чорного Серця: Яке воно? Що робить?

                          червоного Серця: Яке воно? Що робить?

- Яке Серце вам більше подобається?

Хочу вам сказати, що у Серця є таємниця. Таємниця, яка запалює червону частинку, і може  навіть вилікувати ось таке хворе Серце. Щоб  дізнатися цю таємницю, попрацюйте  і знайдіть слово за ключем.

 

3.Робота в парах за карткою.

 

а б в

1    в      п      л

2    о     щ      ж

3    б     ю      е

 1в, 3б, 3а, 2а, 1а

 

4.Повідомлення теми уроку.

Таємниця Серця – Любов. (вивішую на дошці тему)

- А що таке любов?

 

5.Читання і обговорення висловів відомих людей про любов.

 «Тільки любов’ю тримається і рухається світ» (І. С. Тургенєв)

 

6. Слухання казки Еліс Маклеррен « Гора, яка полюбила пташку».

(Звучить фонова музика)

Це було давно. Серед пустелі стояло самотня Гора. Жодна рослина не росла на її схилах, жодна комашка не повзала по її камінню, жодна пташка не пролітала над нею. Тільки сніг і дощ  торкались Гору та палюче сонце дивилось з небес, та вітер інколи блукав по виступах гори.

Нічого більше не бачила Гора. І раптом одного разу до гори прилетіла пташка. Вона сіла на Гору, щоб відпочити , почистити пір’ячко. Пташка стрибала по Горі, чіпляючись ніжними кігтиками за гостре каміння. Гора раптом відчула тепло її живого тіла. Нічого подібного Гора не відчувала, але це їй так подобалося. Гора промовила:

- Ти хто? Як тебе звуть?

- Я пташка Джой, що в перекладі означає щастя, - прощебетала пташка у відповідь. Я прилетіла із далекої країни. Кожну весну я вирушаю в дорогу, щоб побудувати гніздо і вивести пташенят. Я лечу в далекі краї, де моїм птахам буде добре. Зараз я відпочину і полечу далі.

- Я ніколи не бачила пташок. А ти можеш залишитися?

- Ні, тут нічого не росте, щоб можна було поклювати і немає води, щоб попити. –

 - Якщо ти не можеш залишитися, то ще коли-небудь прилетиш до мене?

 Пташка Джой відповіла не зразу. Вона скільки зустрічала гір, і жодна її не просила прилетіти ще раз.

- Наступної весни я постараюсь прилетіти. Не зможу довго пробути, бо тут немає ні їжі, ні води.

- Я буду рада, якщо ти прилетиш хоч на кілька годин.

- Однак, Горо, ти маєш знати, гори живуть вічно, а птахи – ні.

- Як це сумно! – викрикнула Гора.

- Але я дам тобі обіцянку, що я щовесни буду прилітати до тебе, співатиму тобі пісні, літатиму над тобою, говоритиму з тобою. Навіть  коли мене не буде, адже життя не вічне, до тебе прилетить моя донька,якій я дам своє ім’я і розповім їй про тебе. А потім донька моєї доньки і так буде завжди. Щовесни до тебе прилітатиме пташка Джой. А тепер мені пора.

І пташка полетіла. А Гора сумно проводжала її поглядом.

З того часу щовесни пташка прилітала до Гори, говорила з нею. І кожного разу, прощаючись, Гора питала: -А ти не можеш залишитися? Пташка тільки сумно махала головою.

Так пройшло 99 весен. Горі з кожним роком було все важче і важче прощатися із пташкою. Біль розлуки був нестерпний. І в сотий раз, почувши у відповідь на своє питання «А ти не можеш залишитися?», слово «Ні»,побачивши,як пташка Джой зникає в небі, серце Гори не витримало. Всередині Гори щось тріснуло, і потоки води, вирвавшись із глибин , потекли по схилах . Це були сльози Гори.

Наступного року пташка Джой прилетіла, але Гора не могла говорити, вона могла тільки плакати. Гора осліпла від сліз і не могла бачити, як пташка Джой кружляла над нею. І все ж Джой прошепотіла: Я обов’язково прилечу до тебе наступного року».

І пташка весною прилетіла. Цього разу вона принесла Горі подарунок – маленьке зернятко. Вона обережно поклала насінину поміж камінчиками, поблизу води. Пташка говорила з горою, співала їй, та Гора мовчала. Вона могла тільки плакати. Йшли роки, щовесни Джой прилітала до Гори, приносила щоразу нову насінину і клала її поблизу води. Насінини проростали, із першої виросло могутнє дерево. Скоро з’явилася трава. У траві з’явилися жучки. Розцвітали квіти. Звірі почали збігатися звідусіль, бо тут була і їжа, і вода.

 І одної весни до Гори повернувся зір. Вона змогла говорити.

- Ну тепер ти можеш залишитися?

- Ні, але я обов’язково прилечу до тебе.

Наступної весни пташка прилетіла, але у її дзьобику була не зернина, а маленький прутик. Вона знайшла на дереві найзручнішу гілку, поклала на неї прутик.

- Я – пташка Джой, - проспівала вона. – Я прилетіла, щоб залишитися тут.

 

- Давайте згадаємо, що відчувала гора спочатку?

Тепло, цікавість, увага, радість, розуміння, допомога.

-А якби якогось слова не було?

А коли вони всі є, то  тоді і з’являється велика Любов, що дає чудо – ЖИТТЯ!!

 

7.Колективна творча робота.

Давайте і ми спробуємо зробити чудо. Подаруйте Горі ще жителів.

(Діти розфарбовують зображення рослин і тварин, розміщують їх на малюнку).

- Які чудеса може робити любов?

- Чи згодні ви з письменником, що «Тільки любов’ю тримається і рухається світ»? Чому?

- Якщо в серці ЛЮБОВ, вона витісняє всі темні плями у людському серці, робить його Сонцем для всіх.

Давайте і ми полікуємо хворе серце.(Діти працюють в групах на  частинках серця, добирають слова – ліки, і закривають ними чорну частинку Серця.)

 

- Покладіть руку на своє серце. Прислухайтесь до нього. Яке воно?

- Діти, давайте намалюємо своє серце.

- Можна мені теж намалювати своє серце? (Малюю на дошці велике всміхнене серце).

- Подивіться, яка краса на нашій дошці. Я бачу й відчуваю так багато доброти, любові, взаєморозуміння. А як ви думаєте, діти, що могло б відбутися, якби в нашім селі люди забули про серце?

Відповіді дітей.

Висновок учителя.

 

- А яке серце вам більше подобається? Ви хотіли б мати таке ж серце?

Відповіді дітей.

Висновок учителя: у здоровому тілі - здоровий дух і здорове серце.

 

Фізхвилинка.

 

8. Знайти слово,що «сховалося»

відданість

    добре

   благородство

   сонце

мудре

- Як серце пов’язано з цими словами?

 

Висновок: Сонце всіх сонць є серце.

 

 - Чи можемо ми доповнити словник ще словами?

Діти записують в “серцевий" словник словосполученнями, вимовляючи їх уголос. (У словнику: “добре серце”, “золоте серце”,  “шляхетне серце”, “кам'яне серце”, “холодне серце”, “м'яке серце”, “відхідливе серце”, “гаряче серце”, “тепле серце" , «чуйне серце»  «віддане серце», «благородне серце», «мудре серце» і ін.)

 

Вчитель додає слова з книги Ш.Амонашвілі «Віра і любов» стаття «СЕРЦЕ»

Сердце

Сердце есть обитель всего прекрасного в человеке.

Но Сердце есть и обитель всего, что нас оскверняет и позорит.

В Сердце накапливается наше бессмертие — это Свет.

Но в Сердце собираются причины нашей гибели — тьма.

Сердце многообразно, но многообразие его складывается в двух противоположениях.

Есть Сердце доброе.                    Есть Сердце злое.

Есть Сердце любящее.                 Есть Сердце ненавидящее.

Есть Сердце понимающее.            Есть Сердце глухое.

Есть Сердце горячее.                           Есть Сердце холодное.

Есть Сердце щедрое.                           Есть Сердце скупое.

Есть Сердце творящее.                 Есть Сердце разрушающее.

Есть Сердце зоркое.                     Есть Сердце слепое.

Есть Сердце пламенное.               Есть Сердце потухшее.

Есть Сердце светлое.                           Есть Сердце темное.

Есть Сердце чистое.                     Есть Сердце грязное.

Есть Сердце непорочное.              Есть Сердце, погрязшее в пороке.

Гласит Вечная Мудрость:

«Добрый человек из доброго сокровища Сердца св оего выносит доброе. Злой человек из злого сокровища Сердца своего выносит злое. Ибо от избытка Сердца говорят уста его».

Глаголют Книги Мудрости:

Сердце, несущее добро, излучает благодать непрестанно, независимо от намеренных посылок. Так Солнце не шлет преднамеренных лучей.

Сердце, заполненное злом, будет извергать стрелы сознательно, бессознательно и непрестанно.

Сердце добра сеет вокруг себя здоровье, улыбку, духовное благо.

Сердце зла уничтожает тепло и, упырю подобно, высасывает жизненные силы.

И так непрестанно деятельность Сердца творит добро или зло…

 

Висновок учителя.

Це тільки мала частина нашого словника, але я сподіваюся, що ми продовжимо цю роботу, і світ отримає прекрасний “серцевий" словник.

- Адже всі люди різні й серця в них теж різні: є й злі, і добрі, і жорстокі, і шляхетні. І щоб серця в наших грудях билися так, щоб від кожного биття виходила тільки теплота, потрібно навчитися облагороджувати своє серце, тобто запалити його. А що може запалити наше серце?

Відповіді дітей. Любов. Доброта. Взаєморозуміння. Чесність. Гарні вчинки. Прощення.

 

Висновок учителя. Самим головним почуттям серця є любов. Без любові серце гасне, а любов породжує посмішку. Посміхніться мені, а тепер один одному від усього серця.

Давайте послухаємо наші серця, заглянемо в них. Серце - головний орган, воно постійно працює, навіть коли ми спимо, воно працює. І йому буде легше працювати, якщо в ньому не буде недоліків. Подивіться на дошку: навколо великого серця смужки зі словами. Давайте прочитаємо, що на них написано, і залишимо в наших серцях тільки ті, які зроблять їх шляхетніше. (Діти читають слова в кольорових смужках і залишають тільки гарні якості, а погані забирають із дошки.)

НЕНАВИСТЬ  ЛЮБОВ РАДІСТЬ        ДОБРО  ЗАЗДРІСТЬ ЖОРСТОКІСТЬ               ТЕПЛОТА       ЗЛІСТЬ

- Від недоліків: від зла, жорстокості - ми назавжди позбудемося: згорнемо ці смужки й спалимо їх. (Діти звертають смужки й кладуть на піднос, учитель їх спалює.)

Висновок учителя. Почуваєте, який неприємний запах виходить від горіння наших смужок з недоліками. Це - бруд, від якої ми позбулися назавжди.

 

Підсумок уроку. Устаньте, діти. Закрийте очі. Покладіть ручки на сердечка. Ми сьогодні очистили серця від недоліків. Вони стали в нас більше доконаними.

Скажіть собі:

“Я повернуся додому зі шляхетним серцем.

Я буду посилати посмішки всім,

буду любити всіх і творити справи від серця”.

Пошліть подумки свою любов і посмішки від серця своїм рідним і знайомим.

Відкрийте очі.

Мої дорогі учні! Спасибі вам, що допомогли мені провести цей урок. На ньому я була вашою ученицею, як і ви були моїми учнями. Ви багато чому навчили мене. І мені хочеться, щоб ви обов'язково розповіли близьким про наш  урок життя. На ваших обличчях я бачу посмішки, якщо хтось запитає: “Чому ти так світишся?". Відповідайте: “Я облагородив своє серце”.


Виховна година "Добро і Зло"

Тема: Добро і Зло

Виховна година

Мета:  Формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого. Розкрити переваги доброти над злом. Сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе. Викликати бажання в дітей іти дорогою добра. Розвивати критичне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення. Виховувати кращі людські якості.

Обладнання: розсипанки слів, презентація «Ведро яблок», «Тест», конверти зі словами, рюкзак, сміттєвий мішечок, картки з визначенням добра і зла, пісня «Дорогою добра», 4 конверти з прислів’ями, прислів'я «Доброта - що сонце», сонце і 12 промінчиків, пам’ятка «Метод прес», куб з написами, рідина, фенолфталеїн, кислота, м/ф «Фунтік», квітки для галявини.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу. 

Гра «Чарівні окуляри»

(робота в парах)

Завдання. Скажи добре слово про свого сусіда по парті.

ІІ. Повідомлення теми.

Врятує світ краса –

Завжди так говорили

Тепер врятує світ лиш доброта,

Бо однієї вже краси занадто мало.

Бо стільки всюди зла – людина вже не та…

Тож, люди на Землі!

Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла.

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра.

Очікування від дітей…(про що буде розмова. Запис на дошці відповіді дітей)

- Скажіть, як ви думаєте про що піде мова у нас сьогодні на виховній годині?

 

Сьогодні ми поговоримо про добро і зло. Спробуємо з’ясувати значення цих абстрактних понять в житті людини і визначити, що потрібно робити, щоб терези завжди схилялися на сторону добра.

Наочність «Терези: Добро і Зло»

 

IІI. Вступна частина

  1. Складання слів із розсипанок

(Зі складів необхідно скласти слова: добро, ласка, ніжність, зло, байдужість, жорстокість.)

- Розподіліть їх на дві колонки.

 

2. Уявне малювання.

     - Якими кольорами ви б зобразили добро? (Світлим: сонце, квіти, хліб, радість.)

- А зло? (темними: хмара, підземелля, зброя)

3. Бесіда

  - Що ми вкладаємо в поняття «добро» і «зло»?

  - Як ми визначаємо добро це чи зло?

  Добро і зло розпізнається по вчинкам.  Запам’ятайте, щоб у людській душі не поселилось зло, людина повинна стверджувати добро – своєю поведінкою, своїми вчинками.

 

IV. Основна частина

1. Обговорення ситуацій

Учитель: У кожної людини є внутрішній потенціал добра і зла. Кожний учинок, думка є вибором того або іншого.

       А  зараз пропоную прослухати  ситуації та поміркувати над тим, хто з героїв проявив добро, а хто зло.  

 

Ситуація для обговорення №1

Вже кілька днів не був у школі Василько. Вчи­телька запропонувала Миколці провідати одноклас­ника й дізнатися про причину невідвідування ним школи.

Виявилося, що у Василька захворіла мати. Він все робить по дому сам. Доглядає маму, варить обід, пере білизну... Другого дня вчителька із декількома учнями прийшли до Василька й запропонували йому свою допомогу.

Мати Василька, що лежала в ліжку, заплакала.


Запитання для обговорення.

1. Про що йдеться у розповіді?

2. Що означає "бути хорошим ближнім"?

3. Як ви думаєте, чому мати Василька заплакала?

 

Ситуація для обговорення №2

НАШ ТАТО ОДУЖАВ

У синьоокої Катрусі сьогодні велика радість. Більше року хворів її тато. В лікарні лежав, три операції переніс. Мама і Катруся усе горювали. Не раз, бувало, Катруся вночі прокинеться і чує: мама тихо плаче. А сьогодні татко вже на роботі. Здоровий і бадьорий. Радісно сяють Катрусині очі. Як прийш­ла до школи, поділилась радістю з однокласниками.

— Наш тато одужав.

Петько і Грицько подивились на Катрусю, зни­зили плечима й, нічого не сказавши, побігли ганяти м'яч. Катруся підійшла до дівчаток.

— Наш тато одужав, — сказала вона і засяяла на радощах.

Одна з них, Ніна, спитала:

— Ну, то й що?

Катруся відчула, як до горла підкотилася грудка і їй стало важко дихати. Вона підійшла до одинокої тополі на краю шкільного подвір'я і заплакала.

— Чого ти, Катрусю, плачеш? — почула вона ти­хий ласкавий голос.

Підводить голову — Костик, мовчазний хлопчик, що сидить за останньою партою.

— Наш тато одужав, — каже, схлипуючи, Кат­руся.

— Ой, як здорово! — зрадів Костик.— Біля на­шого дому в бору зацвіли проліски. Зайдемо після уроків до нас, нарвемо й понесемо вашому татові.

Якби хто знав, як було радісно на душі у Кат­русі!

 

Запитання для обговорення.

 

Висновок. Бути добрим — це не тільки здатність допомагати, співчувати. Бути добрим — це здатність радіти чужим радощам, успіхам, сприймати чужу радість чи горе як свої.

 

Ситуація для обговорення №3

Презентація (Ведро яблок)

  Подивимося ще одну притчу “Ведро яблок”.

- Чому вчить ця притча?

Висновок.

Наочність «Що добре, а що погано?»

 

2. Практична робота

А зараз  візьміть конверти зі словами і розподіліть їх на дві частини, які на ваш погляд символізують  Добро, а які – Зло?

 

Метод «Рюкзак».

Людські чесноти, близькі до добра, скласти в рюкзак, щоб взяти із собою в життєву дорогу.

Негативні риси характеру, скласти  в «сміттєвий мішечок», зав’язати. Нехай вони ніколи не торкнуться вашого серця.

(Діти спочатку зачитують риси характеру, потім складають у рюкзак чи мішечок).

 

Отже. Який висновок можна зробити?

Наочність:

Добро – усе позитивнее в житті людей!

   -  добра, корисна справа, дія, вчинок!

   - любов до батьків, близьких, Батьківщини!

 

Зло    – що-небудь погане, недобре.

               - нещастя, лихо, горе.

               - почуття роздратування, досади,розлюченості, гніву.

 

 

3. Гра „Якщо ти добра людина, то повинен..."

 Умови гри: якщо людина повинна робити те, що я називаю, ви плескаєте у долоні, а якщо ні, то нічого не робите.

- Робити комусь зле, якщо ніхто не бачить.

- Допомагати мамі мити посуд.

- Не вмиватися.

- Берегти рідну природу та охороняти її.

- Шанувати працю інших людей.

- Галасувати, коли хтось відпочиває.

- Бути вихованим, стриманим.

- Обманювати, сваритися, хвалитися.

- Насміхатися з чужого горя.

- Не слухати батьків.

- Ображати інших.

- Красти.

- Захищати слабшого.

- Допомагати друзям у біді.

 

- Бачу, що ви знаєте, що має робити добра людина.

 

4. Дидактична гра «Чим я зігріваю людей?»

- З чим можна порівняти доброту? (Із сонечком, бо від доброти, як від со­нечка, стає тепліше).

Є таке прислів'я: «Доброта - що сонце».

От і нам допоможе со­нечко. Воно своїм промінчиком вказувати­ме нам шлях і зігріє у важку хвилину.

(Вчитель вивішує на дошку сонечко, а діти на промінчиках пишуть свої імена і позитивну рису характеру)

 

Олексій – дотепністю.

Даша – розумінням.

Іра – турботою.

Юля – ніжністю.

Люба – добротою.

Юра – надією.

Настя – повагою.

Вероніка – людяністю.

Катя – мудрістю.

Яніна – дружелюбністю.

Ларік – уважністю.

Діма – веселістю.

 

Вчитель. Якщо сонце велике – воно на небі. А є маленьке сонечко – воно світить в кожному з нас. Це наша доброта. Добра людина та, яка любить інших людей і допомагає їм. Добра людина любить природу і охороняє її. А любов і бажання допомогти – зігріває нас самих, як сонечко.

Отже, підсумовуючи, можна сказати, що доброта — це прагнення людини зробити щасливими інших людей.

Наочність «Доброта – це…»

Фізхвилинка

Виконання пісні «Дорогою добра» з рухами

 

5. «Аукціон прислів’їв».

(Робота в групах)

- Складіть прислів’я про добро і зло. Поясніть їх значення.

Добро не пропадає, а зло умирає.                 

З добрим дружись, а злого й лихого стережись.                 

Злий плаче від зависті, а добрий від радості.              

Хто сам не знав зла, не вміє шанувати добра

       

Вчитель. Пояснюючи прислів’я, ви не називали особи, з якої починається добро, але щоразу про неї говорили. Тож поміркуйте і дайте відповідь на питання: «З кого починається добро?»

6. «Метод прес» (власна позиція).

Користуючись пам’яткою, обрати свою позицію і дати відповідь на питання: «З кого починається добро?»

(Учні індивідуально обирають свою позицію. Висловлює її той, кого обере головуючий ).

«Метод прес»

1. Я вважаю, що...

2. Тому що...

3. Наприклад, ...

4. Таким чином, ...

Наприклад: 3 кого починається добро?

1. Я вважаю, що добро починається із кожного з нас.

2. Тому що недарма існує прислів’я: «Роби добро — добро і матимеш».

3. Наприклад. У нашому класі вчиться Настя К. Вона колись сказала, що її ніхто ніколи не ображав у класі. Я думаю це то­му, що вона добра дівчинка, нікого не ображає, до всіх ставиться по доброму, всім допомагає. Отже, і її ніхто не ображає.

4. Таким чином, я вважаю, що добро слід починати із себе.

Вчитель. Діти, на мій погляд, ви правильний зробили висновок, що добро слід починати із себе. Бо добро починається з мене і тебе (вчитель вказує на себе та будь-кого з дітей), з Каті і Насті, Діми й Іри, Дарини й Олексія. Тобто воно починається з кожного із нас.

Дорога добра — це дорога, якою повинна йти кожна людина: від народження і до смерті. З чого ж починається дорога добра? А починається вона зі ставлення кожної людини до оточуючого світу.

 

7. Пантоміма «Подаруй посмішку».

- А як ви думаєте, де живе доброта?

 

В доме добрыми делами занята,

Тихо ходит по квартире доброта.

Утро доброе у нас,

Добрый день и добрый час.

Добрый вечер, ночь добра,

Было доброе вчера.

И откуда, спросишь ты,

В доме столько доброты?

 

Доброта в першу чергу повинна жити у ваших серцях. Я думаю, ви погодитеся зі мною: якщо до людини відноситися з добротою, то і вона у відповідь захоче поділитися, ніби посмішкою, своєю добротою. І я хочу, щоб ви всі подружилися з посмішкою і подарували її своєму сусідові по парті, мені і нашим гостям.

Відчуваєте, діти, як тепло і затишно стало на душі. Яке велике значення має така здавалося б дрібниця, як вираз обличчя. Давайте зробимо так, щоб наші обличчя завжди були лише добрими.

Завдання:

Я показую картку з «поганим» словом, а ви добираєте до нього антонім і не називаєте його, а демонструєте за допомогою міміки і жестів.

Горе – радість

Плаче – сміється

Сумний – веселий

Жорстокість – співчуття

Жадний – щедрий

 

8. Метод «Кубування».

(Вчитель заздалегідь виготовляє куб. На кожній із граней написано одне з питань чи завдань. Учень кидає куб і відповідає на питання, яке йому випало на певній грані).

Приклад питань на гранях.

— Кого в класі ти назвеш добрим?

— Розкажи про добрі вчинки одного з однокласників.

— Пригадай, кого ти нещодавно образив. Знайди спосіб вибачитися.

— Розкажи, який добрий вчинок ти здійснив.

— Зроби комплімент сусідові (сусідці) по парті.

— Чи вважаєш ти себе доброю людиною і чому?

Вчитель. Добро має здатність бути щедрим та не потребує нагороди. Справжнє добро можливе тільки за умови великого душевного багатства. Хто щедро робить добро, у відповідь отримує ще більше. Але розраховувати на це не можна.

 

9. Тестування

Ставитись до інших відкри­то, по-товариськи, дружньо, з прихильністю може лише добра людина. Да­вайте дізнаємося на скільки товариським є кожен із вас.

 

Тест

(Презентація)

(За відповідь «так» зараховується 1 бал. На екрані питання. Вчитель  їх озвучує).

1. Чи звертаєш увагу, який настрій у однокласників, коли заходиш до класу?

2. Чи приємно тобі називати одноклас­ників по імені?

3. Під час сварки ти намагаєшся образи­ти однокласника?

4. Якщо кого-небудь із дітей звинуватив без причини вчитель, ти будеш  його захищати?

5. Якщо однокласник попросив у чомусь допомогти йому, ти погодишся?

 

Ключ до тесту:

4-5 балів - ти хороший товариш.

З бали - ще трішки придивись до себе, в тебе все вийде.     

1-2 бали - все залежить тільки від тебе, хочеш бути краще - зміни себе сам.

Висновок: Тож усе, чого тільки бажаєте, щоб чинили вам люди, самі чиніть їм і ви...

 

10. Проведення досліду

- Не існує ідеальних людей. Всі інколи помиляються, роблять злі вчинки. Ми спробуємо зараз побачити, якою може бути душа, під впливом злих і добрих вчинків.

У склянці прозора рідина – речовина. Уявіть собі, що це людська душа – чиста, не заплямована ні обманом, ні злими жорстокими вчинками. Та ось щось трапилось з людиною – і вона скоїла злий учинок (капає по капельці фенолфталеїн, вода стає рожевого кольору, дедалі темнішого), потім – ще щось недобре, погане. Поступово Душа темніє, їй важко, вона страждає, болить, мучиться. І, не витримавши цих душевних мук, людина знову починає творити добро (у розчин по капельці додається будь-яка кислота, і він знову стає безбарвним, прозорим). І сталося диво – душа знову поступово очистилася, стала красивою.

Висновок. Ніколи не пізно починати творити добро. Тож починайте цієї ж миті!

 

     11. Перегляд мультфільму

- Фундамент таких важливих для людини понять, як «добро» і «зло» закладається ще з дитинства. Всі дитячі казки вчать нас чітко розмежовувати і усвідомлювати різницю між добром і злом. Давайте зараз поринимо на кілька хвилин в чарівну країну мультиплікаційного мистецтва і переглянемо мультфільм «Фунтік».

- Чи легко вам було визначити  добрих і злих персонажів мультфільма?

- Чи завжди в сучасному житті це легко зробити? Чому?

 

Висновок: Добро і зло в житті тісно переплетені між собою. Кожного дня людина стоїть перед великими чи маленькими ситуаціями, в яких слід зробити вибір.

Пам’ятайте! Ви можете творити добро кожної миті! Тож прислухайтеся до свого серця і робіть вибір завжди на користь добра.

 

             12. Практична робота

- Сьогодні на уроці ми так багато говорили про добро. Давайте попрацюємо в групах і узагальнимо те, що ви сьогодні почули. Створимо вірші про добро і зло.

Представлення робіт

Розкажіть нам ще раз, що таке “добре” і що таке “погано”.

Виступ дітей:

 

1. Если с другом разделил 

Ты свои конфеты-

Хорошо ты поступил, 

Каждый скажет это. 

 

2. Ты узнал чужой секрет

И разнёс сейчас же,

Это плохо, хуже нет,

Это подло даже! 

 

3. Если подал ты при всех 

Девочке пальтишко,

Ты- культурный человек, 

Мировой мальчишка! 

 

4. Если ты, как дикий зверь, 

Сразу лезешь драться, 

Не достоин ты, поверь,

Человеком зваться! 

 

5. Если ты пригрел кота, 

Кормишь птичек в стужу,

Это- просто красота,

Только так и нужно! 

 

6. Ты подбил собаке глаз,

Бросил кошку в лужу.

Будь уверен, в сорок раз

Ты собаки хуже. 

 

7. Уважай людей вокруг,

Старших, младших тоже.

И тогда тебя, мой друг, 

Назовут хорошим. 

 

8. - Но как бы нас жизнь ни ломала,

В ней некое есть волшебство…

Хороших людей слишком мало.

И все – таки их большинство.

 

9. Стань добрым волшебником

Ну-ка попробуй

Тут хитрости вовсе не нужно особой

Понять и исполнить желание другого

Одно удовольствие, честное слово.

 

10. Не стой в стороне равнодушно

Когда у кого-то беда.

Рвануться на выручку можно

В любую минуту всегда.

 

11. И если кому-то поможет

Твоя доброта и дружба твоя

Ты счастлив, что день

не напрасно был прожит

На свете живешь ты не зря.

 

Ти добро лиш твори всюди,

Хай тепло тобі повнить груди.

Ти посій і доглянь пшеницю,

Ти вкопай і почисти криницю,

 

Волю дай, нагодуй пташину,

Народи і зрости дитину!

Бо людина в цьому світі

Лиш добро повинна творити.

 

 

V. Заключна частина

1. Гра «Галявина доброти»

Вчитель. Зараз ми з вами створимо квіткову галявину. На партах у вас є квіти різних кольорів, кожен колір відповідає певній рисі характеру. Оберіть найважливішу, на ваш погляд, рису характеру і прикріпіть до квіткових стебел.

(На квітках записано: червона квітка — доброта, жовта — совість, синя — сміливість, рожева — чесність. На «галявині» з’являються переважно червоні квіти).

Вчитель. Діти, дехто з вас змінив свою думку, тому на галявині розквітли «квіти доброти», хоча інші теж мають право на існування, бо всі позитивні риси характеру надзвичайно необхідні людям.

- Яку назву дамо квітучій галявині? («Галявина доброти» )

Діти, ви створили «Галявину доброти», тож нехай над нею світить «Сонце доброти».

Вчитель. Добра людина і сама схожа на ясне сонечко, тому що вона всіх вміє зігріти своєю любов’ю, турботою, ласкою, щирістю та щедрістю.

 

2. Варто задуматись!

- Один рік має 365 днів!

- Кожен день має 24 години!

- Кожна годинка має 60хвилин!

Отже, рік має 365 днів, 525600 хвилин. Як багато часу! Але яку частину цього часу ми приділяємо добрим справам?!

- Запитайте своїх батьків, чи доводилося їм робити вибір між добром та злом, і як відбувався цей вибір.

 

3. Підсумкова бесіда

 

4. Заключне слово учителя:

Отож, творіть на землі добро, примножуйте кількість щасливих людей. Відкривайте свої серця і душі навстіж, поспішайте робити Добро, ставайте добродіями!

Поспішайте робити добро! Будьте добрими, щедрими, милосердними, і це повернеться вам сторицею.

Хотілося б, щоб після цього уроку кожен з вас осмислив свою життєву позицію, став добрішим, кращим, досконалішим і жив по цим правилам.