Методична скарбничка
Навчально-методичний посібник / [електронне видання] / О.М.Мельник, Ю.П.Штанько, Г.В.Заставська КЗ «ЗОІППО» ЗОР. — Запоріжжя, 2023. — 22 с. : іл.
Eduten — це цифрова платформа для навчання математики, яка поєднує фінські освітні досягнення з гейміфікацією та ШІ
Є співавтором навчальних відео сюжетних задач для 2 класу, а також міні-ігр для 2-3 класів
Раді анонсувати нову серію безоплатних вебінарів від «Вивчаю — не чекаю». Ми зібрали найкращих спікерів та підібрали актуальні теми, щоб надихнути вас перед початком навчального року.
Так-так, це та серія, яку ми викладемо на О.Університет і ви зможете безкоштовно отримати сертифікат про підвищення кваліфікації на 6 годин/0,2 кредити ECTS за умови успішного завершення тестування. А також першими отримати новий учительський посібник «Вивчаю — не чекаю», який буде видано восени.
Усі деталі та реєстрація тут: https://forms.gle/HriSn54rwPACtDS59
Моніторингові роботи
Вступний моніторинг (вересень)
Мовно-літературна галузь
Діагностувальна робота з мовно-літературної освітньої галузі для 2 класу
Діагностувальна робота з мовно-літературної освітньої галузі для 3 класу
Діагностувальна робота з мовно-літературної освітньої галузі для 4 класу
Математична галузь
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 1 клас
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 2 клас
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 3 клас
Інтерактивні квести
Норвегія
https://www.Learnis.ru/385743/
Помічики у домі (65101)
https://www.learnis.ru/117481/
Запис чисел другого десятку (11-20)
https://www.learnis.ru/811213/
Що таке енергія (Енергія)
https://www.learnis.ru/564387/
Що ти знаєш про тварин?
https://www.Learnis.ru/130058/
Народи і держави. Дж.Родарі
https://www.Learnis.ru/247020/
Рослинний і тваринний світ Євразії
Концепція «Нової української школи»
"ПРИЙОМИ АНАЛІЗУ ПЕЙЗАЖНОЇ ЛІРИКИ" Віра Науменко
ПРИЙОМИ АНАЛІЗУ ПЕЙЗАЖНОЇ ЛІРИКИ
Віра НАУМЕНКО
Поетичні твори — романтичні, ритмічні, дивовижні... У сучасному неспокійному світі поезія — один із засобів релаксації. Усі ми любимо поезію, але кожен учитель усвідомлює, наскільки кропіткою є підготовка до уроків літературного читання, на яких ми знайомимо школярів із пейзажною лірикою.
Поетична мова звернена до духовного світу людини. Вона впливає на уяву, асоціативне мислення, чуття мови, інтуїцію, емоції читача і цим зумовлює його внутрішню активність.
Вибираючи прийоми аналізу лірики, необхідно враховувати ідею багаторівневої організації художнього твору.
Прийоми роботи з текстом (пам'ятки)
У методиці читання розроблені різні прийоми роботи з текстом.
Членування тексту на окремі частини, структурні компоненти яких (речення) об'єднані загальною смисловою ознакою, тобто мікротемою. У ліриці це строфа, під час аналізу якої необхідно визначити її емоційну домінанту.
Стилістичний експеримент
(О. Пєшковський, М. Щерба та інші). Мета цього прийому — з'ясувати, чому автор використав саме це слово, а не інше. Як зміниться смисл, якщо замінити (або додати, забрати) хоч одне слово? Під час аналізу це завдання типу: порівняйте «Баба Віхола снігом все замітала», «Баба Віхола селом вешталась». Яке з цих речень є у вірші? Чому Ліна Костенко вибрала слово «вешталася»? Якою вона допомагає уявити Віхолу? Висновок: автор майстерно підібрав слово — воно найяскравіше, найвагоміше, а значить точніше створює ліричний образ.
Читання тексту під «лінгвістичним мікроскопом»
(Термін М. Шанського) Читають вірш повільно, виразно й дуже докладно, не пропускаючи жодної деталі, зупиняються на незвичайних висловах, словах-загадках (метафорах), суто авторських словах. Цей прийом допомагає виробити в учнів уважність до метафор, художніх засобів, уміння їх розпізнати, виділити із «тканини» тексту.
Спостереження за звукописом
(Звукові повтори, звуконаслідування). «Слова говорять не тільки своїм значенням, — писав С. Маршак, — але й усіма голосними і приголосними, своєю тривалістю і вагою, і забарвленням». Звернути увагу на фонетичний склад віршів, виділити найуживаніші звуки та звукосполучення, голосні та приголосні, їх вплив на загальну картину.
Спостереження за морфологічним складом речень
Прикметники дають «фотографію» предмета, затримують увагу читача на ознаках, як, наприклад, у вірші М. Вінграновського: Лиш одна сіра чапля з малиновим волом на сріблястій нозі у зеленій воді стоїть.
Дієслова допомагають сприйняти картину в динаміці: «Чом, вітриську, розходився, хазяйнуєш у саду?»
Ритмічний малюнок тексту
(Ритм довгих рядків спокійний, розмірений, коротких — жвавий). Інколи поет змінює довжину рядка. Тоді на його промовляння витрачається стільки часу, як і на довгий рядок цього вірша за рахунок пауз. Цей рядок виділяється паузами. Наприклад, у вірші А. Малишка: Хвалилася птиця —
Пе-ре-пе-ли-ця:
Здрастуй, спілий колосе,
/ Ясна зірко,
Діточок я вивела
/ Аж семірко!
Композиційний склад можна проаналізувати на прикладі римованих рядків, рима повертає нас до попереднього рядка і «він починає звучати в нашій свідомості акомпанементом до того, який читаємо. Цей попередній рядок постає завдяки римі, у зіставленні з усім багатством художньої семантики наступного рядка, що утворює асоціативне складене семантичне поле із взаємодії всіх елементів образних полів кожного рядка» (К. Фролова).
Спостереження за синтаксичним складом (короткі речення; риторичні запитання; розділові знаки, особливо трикрапка).
Визначення настрою, з яким треба прочитати рядки (пошук слів, якими передано стан, почуття ліричного героя; визначення причини переживання такого почуття).
Узагальнювальні запитання допомагають зібрати образ, вийти на новий рівень сприймання лірики.
Уявлення описаних картин, словесне їх малювання (називання уявлюваних об'єктів, визначення фарб, якими наповнена картина).
Зіставлення художніх образів, художніх засобів, використаних різними авторами для змалювання однієї і тієї самої картини.
Перед опрацюванням пейзажної лірики вчитель проводить літературно-методичний аналіз тексту, щоб самому осмислити кожний компонент твору, визначити елементи тексту, які учні можуть сприйняти самостійно, і ті, для сприйняття яких школярам потрібна допомога вчителя, вибрати прийоми, які забезпечать повноцінне естетичне сприймання твору.
Інтернет-ресурси
Кафедра початкової освіти ЗОІППО
Український проект "Якість освіти"
Освітня платформа "Критичне мислення"
Ребуси - на цьому сайті зібрані тисячі цікавих ребусів для дітей та дорослих. А за допомогою чарівного генератора одним натисканням кнопки можна перетворити в ребус будь-яке слово чи фразу.
Портал вчителів початкових класів "Урок"
Вчи.юа - це онлайн платформа, де учні початкової школи усієї України вивчають математику в інтерактивній формі
Clever - центр творчих ініціатив- це сайт присвячений інтелектуальним конкурсам для дітей та дорослих
Сучасний вчитель - спеціалізований ресурс, призначений для вчителів.
On-ляндія - безпека дітей в інтернеті - цей сайт містить матеріали для дітей, батьків і вчителів (інтерактивні сценарії, короткі тести, готові плани уроків), завдяки яким діти зможуть освоїти основи безпечної роботи в Інтернеті. На сайті подано доступну, практичну інформацію з Інтернет-безпеки, ознайомившись з якою навіть починаючі користувачі зможуть ефективно використовувати ресурси мережі й захистити себе від небажаного контенту.
Всеукраїнський Портал "Початкове навчання"
Самоучка - цей сайт присвячений розвиваючим іграм, навчальним программам для дошкільників і школярів молодших класів, вивчення за допомогою інтерактивних флеш-ігор допоможе полегшити навчання в початкових класах, викличе у дитини інтерес до уроків в школі.
Педагогічна технологія "Росток"
Науково-педагогічний проект "Інтелект України"
Mikcike - освітнє онлайн середовище надає можливість вчителям, учням і батькам створювати та використовувати власні навчальні онлайн матеріали, а також використовувати онлайн-колекцію навчальних матеріалів, яку спільними зусиллями створили педагоги-учасники проекту.Г
EdEra - інтерактивна онлайн-освіта - створюємо освітні онлайн-проекти
Помогатор - блог Попковой Елены Павловны, переможця конкурсу "Вчитель року - 2017"
Cайти з завданнями-онлайн