Методична скарбничка

Навчально-методичний посібник / [електронне видання] / О.М.Мельник, Ю.П.Штанько, Г.В.Заставська КЗ «ЗОІППО» ЗОР. — Запоріжжя, 2023. — 22 с. : іл.

Eduten — це цифрова платформа для навчання математики, яка поєднує фінські освітні досягнення з гейміфікацією та ШІ

Застосунок для учнів та учениць 1-4 класу, з яким весело і цікаво навчатися.

Є співавтором навчальних відео сюжетних задач для 2 класу, а також міні-ігр для 2-3 класів

Команда

Раді анонсувати нову серію безоплатних вебінарів від «Вивчаю — не чекаю». Ми зібрали найкращих спікерів та підібрали актуальні теми, щоб надихнути вас перед початком навчального року.

Так-так, це та серія, яку ми викладемо на О.Університет і ви зможете безкоштовно отримати сертифікат про підвищення кваліфікації на 6 годин/0,2 кредити ECTS за умови успішного завершення тестування. А також першими отримати новий учительський посібник «Вивчаю — не чекаю», який буде видано восени. 

Усі деталі та реєстрація тут: https://forms.gle/HriSn54rwPACtDS59

Інтерактивні квести 

Норвегія

https://www.Learnis.ru/385743/

Помічики у домі (65101)

https://www.learnis.ru/117481/

Запис чисел другого десятку (11-20)

https://www.learnis.ru/811213/

Що таке енергія (Енергія)

https://www.learnis.ru/564387/

Що ти знаєш про тварин?

https://www.Learnis.ru/130058/

Народи і держави. Дж.Родарі

https://www.Learnis.ru/247020/

Рослинний і тваринний світ Євразії

https://www.Learnis.ru/313640/

"ПРИЙОМИ АНАЛІЗУ ПЕЙЗАЖНОЇ ЛІРИКИ" Віра Науменко

ПРИЙОМИ АНАЛІЗУ ПЕЙЗАЖНОЇ ЛІРИКИ

Віра НАУМЕНКО

Поетичні твори — романтичні, ритмічні, дивовижні... У сучасному неспокійному світі поезія — один із засобів релаксації. Усі ми любимо поезію, але кожен учитель усвідомлює, наскільки кропіткою є підготов­ка до уроків літературного читання, на яких ми знайомимо школярів із пейзажною лірикою.

Поетична мова звернена до духовного світу людини. Вона впливає на уяву, асоціа­тивне мислення, чуття мови, інтуїцію, емоції читача і цим зумовлює його внутрішню ак­тивність.

Вибираючи прийоми аналізу лірики, не­обхідно враховувати ідею багаторівневої ор­ганізації художнього твору.

Прийоми роботи з текстом (пам'ятки)

У методиці читання розроблені різні при­йоми роботи з текстом.

Членування тексту на окремі части­ни, структурні компоненти яких (речення) об'єднані загальною смисловою ознакою, тобто мікротемою. У ліриці це строфа, під час аналізу якої необхідно визначити її емоційну домінанту.

Стилістичний експеримент

(О. Пєшковський, М. Щерба та інші). Мета цьо­го прийому — з'ясувати, чому автор викорис­тав саме це слово, а не інше. Як зміниться смисл, якщо замінити (або додати, забрати) хоч одне слово? Під час аналізу це завдання типу: порівняйте «Баба Віхола снігом все за­мітала», «Баба Віхола селом вешталась». Яке з цих речень є у вірші? Чому Ліна Костенко ви­брала слово «вешталася»? Якою вона допо­магає уявити Віхолу? Висновок: автор май­стерно підібрав слово — воно найяскравіше, найвагоміше, а значить точніше створює лі­ричний образ.

Читання тексту під «лінгвістичним мі­кроскопом»

(Термін М. Шанського) Читають вірш повіль­но, виразно й дуже докладно, не пропускаю­чи жодної деталі, зупиняються на незвичай­них висловах, словах-загадках (метафорах), суто авторських словах. Цей прийом допо­магає виробити в учнів уважність до мета­фор, художніх засобів, уміння їх розпізнати, виділити із «тканини» тексту.

Спостереження за звукописом

(Звукові повтори, звуконаслідування). «Слова говорять не тільки своїм значенням, — писав С. Маршак, — але й усіма голосними і приго­лосними, своєю тривалістю і вагою, і забарв­ленням». Звернути увагу на фонетичний склад віршів, виділити найуживаніші звуки та звукосполучення, голосні та приголосні, їх вплив на загальну картину.

Спостереження за морфологічним скла­дом речень

Прикметники дають «фотографію» пред­мета, затримують увагу читача на ознаках, як, наприклад, у вірші М. Вінграновського: Лиш одна сіра чапля з малиновим волом на сріблястій нозі у зеленій воді стоїть.

Дієслова допомагають сприйняти карти­ну в динаміці: «Чом, вітриську, розходився, хазяйнуєш у саду?»

Ритмічний малюнок тексту

(Ритм довгих рядків спокійний, розмірений, ко­ротких — жвавий). Інколи поет змінює довжи­ну рядка. Тоді на його промовляння витрача­ється стільки часу, як і на довгий рядок цього вірша за рахунок пауз. Цей рядок виділяєть­ся паузами. Наприклад, у вірші А. Малишка: Хвалилася птиця —

Пе-ре-пе-ли-ця:

/ Ясна зірко,

   Діточок я вивела

   / Аж семірко!

Композиційний склад можна проаналізу­вати на прикладі римованих рядків, рима повертає нас до попереднього рядка і «він починає звучати в нашій свідомості акомпа­нементом до того, який читаємо. Цей попе­редній рядок постає завдяки римі, у зістав­ленні з усім багатством художньої семантики наступного рядка, що утворює асоціативне складене семантичне поле із взаємодії всіх елементів образних полів кожного рядка» (К. Фролова).

Спостереження за синтаксичним скла­дом (короткі речення; риторичні запитан­ня; розділові знаки, особливо трикрапка).

Визначення настрою, з яким треба про­читати рядки (пошук слів, якими переда­но стан, почуття ліричного героя; визна­чення причини переживання такого по­чуття).

Узагальнювальні запитання допомага­ють зібрати образ, вийти на новий рівень сприймання лірики.

Уявлення описаних картин, словесне їх малювання (називання уявлюваних об'єктів, визначення фарб, якими напо­внена картина).

Зіставлення художніх образів, художніх засобів, використаних різними авторами для змалювання однієї і тієї самої картини.

Перед опрацюванням пейзажної ліри­ки вчитель проводить літературно-мето­дичний аналіз тексту, щоб самому осмис­лити кожний компонент твору, визначити елементи тексту, які учні можуть сприйняти самостійно, і ті, для сприйняття яких шко­лярам потрібна допомога вчителя, вибрати прийоми, які забезпечать повноцінне есте­тичне сприймання твору.


Інтернет-ресурси 

Кафедра початкової освіти ЗОІППО

Український проект "Якість освіти"

Освітня платформа "Критичне мислення"

Кросворди

Інтелект карти

Ребуси - на цьому сайті зібрані тисячі цікавих ребусів для дітей та дорослих. А за допомогою чарівного генератора одним натисканням кнопки можна перетворити в ребус будь-яке слово чи фразу.

Детский портал "Солнышко"

Презентації для дітей

Портал вчителів початкових класів "Урок"

Вчи.юа - це онлайн платформа, де учні початкової школи усієї України вивчають математику в інтерактивній формі

Clever - центр творчих ініціатив- це сайт присвячений інтелектуальним конкурсам для дітей та дорослих

Сучасний вчитель - спеціалізований ресурс, призначений для вчителів.

Нашим діткам

On-ляндія - безпека дітей в інтернеті - цей сайт містить матеріали для дітей, батьків і вчителів (інтерактивні сценарії, короткі тести, готові плани уроків), завдяки яким діти зможуть освоїти основи безпечної роботи в Інтернеті. На сайті подано доступну, практичну інформацію з Інтернет-безпеки, ознайомившись з якою навіть починаючі користувачі зможуть ефективно використовувати ресурси мережі й захистити себе від небажаного контенту.

Всеукраїнський Портал "Початкове навчання"

Самоучка - цей сайт присвячений розвиваючим іграм, навчальним программам для дошкільників і школярів молодших класів, вивчення за допомогою інтерактивних флеш-ігор допоможе полегшити навчання в початкових класах, викличе у дитини інтерес до уроків в школі.

Дитячий сайт "Пустунчик"

Педагогічна технологія "Росток"

Науково-педагогічний проект "Інтелект України"

Освітній центр "Довкілля"

Mikcike - освітнє онлайн середовище надає можливість вчителям, учням і батькам створювати та використовувати  власні  навчальні онлайн матеріали, а також використовувати онлайн-колекцію навчальних  матеріалів, яку спільними зусиллями створили педагоги-учасники проекту.Г

Геліантус

EdEra - інтерактивна онлайн-освіта - створюємо освітні онлайн-проекти

Помогатор - блог Попковой Елены Павловны, переможця конкурсу "Вчитель року - 2017"

Cайти з завданнями-онлайн

LearningApps

Go Pollock

Plickers

Kahoot

Quizizz