5 клас

Світова література. 5 клас.Тексти літературних творів. 

Індійська народна казка «Фарбований шакал».  завантажити doc

Японські народні казки

«Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик» завантажити  doc  fb2  epub

«Момотаро, або Хлопчик-Персик» завантажити  doc  fb2  epub  

Китайська народна казка «Пензлик Маляна» завантажити  doc   

Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець» (третя подорож).  завантажити  doc 

Брати Я. і В. Грімм.

«Пані Метелиця»  завантажити  doc 

«Бременські музиканти»завантажити  doc 

Олександр Сергійович Пушкін

 Вступ по поеми «Руслан і Людмила» завантажити  doc 

«Казка про рибака та рибку» завантажити  doc  

«Казка про мертву царівну і сімох богатирів» завантажити  doc   

Ганс Крістіан Андерсен

 «Соловей» завантажити doc

«Непохитний олов’яний солдатик" завантажити doc

«Дикі лебеді»   завантажити doc

Оскар Уайльд  «Хлопчик-зірка». завантажити doc mp3(аудіокнига) 

 

Джон Кітс «Про коника та цвіркуна».   завантажити doc

Йоганн Вольфганг Гете «Нічна пісня подорожнього» завантажити doc

Генріх Гейне «Задзвени із глибини…». 

Ернест Сетон-Томпсон  

«Снап» завантажити doc  fb2

«Лобо» завантажити doc  fb2

«Доміно»  завантажити doc  fb2

 

Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». завантажити doc   fb2   epub

Елеонор Портер  «Поліанна»  завантажити doc   fb2 

Льюїс Керролл   «Аліса в Країні Див»  завантажити     doc   fb2  epub    fb2(рос)  mp3(аудіокнига)

Марина Іванівна Цвєтаєва  «Книги в червоній палітурці» завантажити doc 

 

Роальд Дал  «Чарлі і шоколадна фабрика» завантажити doc

Туве Янсон  

«Комета прилітає»  завантажити doc    fb2

«Капелюх чарівника»  завантажити doc   fb2

«Зима-чарівниця»  завантажити   doc(рос)    fb2(рос) 

Серия о Муми-троллях (все повести и рассказы)  завантажити  doc  та  fb2

Пауль Маар  «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу» завантажити   doc   fb2

Читати онлайн

Джеремі Стронг "Гармидер у школі"

Джеремі Стронг "Ракета на чотирьох лапах"


Тематичні контрольні роботи 5 клас 

Контрольна робота

«Вступ», «Казки народів світу», «Літературні казки».

Варіант № 1

Початковий рівень (по 0,5 балів)

а)  прислів’я;

б)  загадки;

в)  повісті;

г)  пісні.

а)  має конкретного автора;

б)  не має конкретного автора;

в)  зустрічається тільки в писемній формі;

г)  не має чіткої, усталеної побудови — зачину, кінцівки, по­вторів.

а)  Червону;

б)  золотаву;

в)  синю;

г)  зелену.

4.  У вступі до поеми О. Пушкіна «Руслан і Людмила» виходять «на берег дикий пісковий»:

а)  тридцять витязів;

б)  чаклун, що несе богатиря;

в)  кіт учений;

г)  королевич, що полонив грізного царя.

а)  яблучко;

б)  гребінець;

в)  дзеркальце;

г)  шапка-невидимка.

а)  знав лише одну пісеньку;

б)  вмів ще й говорити;

в)  давав поради;

г)  постійно просив винагороди.

7. Хлопчик-зірка з однойменної казки О. Уайльда:

а)  прилетів з іншої планети і впав, як зірка;

б)  син королеви, якого розбійники викрали й покинули,

в)  звичайний хлопчик, який придумав собі, що він — син Зірки;

г)  син злого Чаклуна, якого батько відніс у ліс, щоб він не ви­ріс і не перевершив його.

Середній рівень (по 1 балу)

1. Національний колорит казок визначається... (в описі місця дії, національних звичаїв, пред­метного світу)

 

2. Поєднайте назви казок з назвами народів, яким вони належать:

а) «Фарбований шакал»

 

1)японська

б) «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик»

 

2)китайська

в) «Пензлик Маляна»

 

3)німецька

г) «Бременські музиканти»

 

4) індійська

 


5) російська

Відповіді: а — 4, 6 —1, в —2, г — 3.

 

3. Продовжте речення.

Антитеза — це... (протиставлення понять, якостей, явищ у художньому творі).

 

Достатній рівень (1,5 бали)

4. Схарактеризуйте Синдбада-мореплавця з однойменної араб­ської казки.( Розумний, розважливий, винахідливий, кмітливий, хоробрий, мужній, сміливий, оптиміст, допитливий, витривалий, вірний рідному краю)

 

5. Схарактеризуйте образ Хлопчика-зірки з однойменної казки О. Уайльда, відзначивши зміни, які в ньому сталися. (Спочатку був самозакоханий, жорстокий, пихатий, грубий, невдячний,егоїстичний, а потім став милосердним, терплячим, добрим, самовідданим, щирим, безкорисливим)

 

Високий рівень (2,5 бали)

6. На вибір

Напишіть твір-мініатюру за французьким прислів’ям: «Прав­да як олія: завжди нагору виплива», розкривши його прямий та переносний зміст.

або

Напишіть твір «Чим приваблюють мене казки Г. К. Андер­сена»

 

Варіант № 2

 Початковий рівень (по 0,5 балів)

а)  має повчальний зміст;

б)  не має повчання й коротша;

в)  подає прихований опис предмета;

г)  вона лірична, пісенна.

а)  історично-географічних;

б)  про тварин;

в)  соціально-побутових;

г)  фантастичних.

а)  Золото;

б)  срібло;

в)  смолу;

г)  попіл.

а)  цар Кощей;

б)  кіт учений;

в)  Баба-Яга;

г)  сам автор, казкар.

а)  Кіт;

б)  черниця;

в)  пес;

г)  Єлисей.

а)  камергера;

б)  бідного рибалки;

в)  маленької дочки імператора;

г)  маленької куховарочки.

а)  тому що прогнав рідну матір;

б)  через гріхи рідних батьків;

в)  через помсту його батькам злого Чаклуна;

г)  через те, що знущався над звірами та птахами, і його пока­рав Лісовий Цар.

Середній рівень (по 1 балу)

1. Казки народів світу об’єднує... (основна ідея (боротьба добра зі злом), соціальні конфлікти (бідність — багатство), мораль (прославлення розуму, сміливості, працьовитості; осуд жадібності, дурості, ліні).

 

2. Поєднайте назви казок з назвами народів, яким вони належать:

а) німецька

 

1) «Синдбад-мореплавець»

б) індійська

 

2) «Пані Метелиця»

в) арабська

 

3) «Пензлик Маляна»

г) японська

 

4) «Фарбований шакал»

 


5) «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик»

Відповіді: а — 2, 6 — 4, в — 1, г — 5.

 

3. Продовжте речення.

Алегорія — це... (коли якийсь один узагальнений образ переда­ється за допомогою іншого, конкретного).

 

Достатній рівень (1,5 бали)

4. Схарактеризуйте Маляна з казки «Пензлик Маляна» (Вже саме його ім’я вказує на його талановитість. Малян був добрим та сміливим)

5. Схарактеризуйте образ живого солов’я з однойменної казки Г. К. Андерсена, порівнявши його із образом штучного. (Справжній соловей був маленькою сірою пташкою, знав безліч мелодій, міг у них від­творити всі барви життя, мав живу душу, здатну до співчуття, милосердя. А штучний соловей хоча дуже красивий, яскравий, із золота й срібла, прикрашений коштовним камінням, але знає лише одну пісню, замість душі у нього механізм, який слід заводити і ремонтувати, він байдужий до чужих радощів і страждань)

 

Високий рівень (2,5 бали)

6. На вибір

Напишіть твір-мініатюру за арабським прислів’ям: «Не рубай дерево, яке дає тобі затінок», розкривши його прямий та пере­носний зміст.

або

Напишіть твір «Що я відчуваю, читаючи казки Пушкіна».

 

Контрольна робота

«Природа і людина»

за творчістю Дж. Кітса, Й. В. Ґете, Г. Гейне, Е. Сетона-Томпсона

Варіант № І

Початковий та середній рівні (по 1 балу)

а) Вершин;                     б) вітерця;

в) сонця,                      г) бору.

а) матері;                       б) коханій;

в) троянді;                   г) ромашці.

а) літери «н»;              б) гачка;

в) літери «п»;               г) куща.

а) не можна в жодному разі вбивати вовків;

б)  слід гуманно й розумно ставитися до природи;

в) люди мають навчитися бачити красу природи;

г) і звірі також уміють любити.

Поезія землі не оніміє,

Коли життя в мовчання крижане Усе заковує...

Тема твору — це...

Достатній рівень (2 бали)

Схарактеризуйте коротко образ Лобо з однойменного оповідан­ня Е. Сетона-Томпсона.

Високий рівень (4 бали)

Варіант № 2

Початковий рівень (по 1 балу)

а) тема;                          б) пейзаж;

в) ідея;                          г) антитеза.

а) весняна пісенька',  б) промінчик сонця;

в) вечірня зіронька;         г) літній дощик.

в) білою;                        г) з чорною плямою на лобі.

а) пригоди мисливців;

б) історія кохання Лобо і Бланки;

в) розвиток біологічного виду вовків;

г)  взаємини людини та дикої природи.

...Цвіркун у хаті заводить пісню,

що в теплі міцніє.

Ідея твору — це...

Достатній рівень (2 бали)

Схарактеризуйте образ природи в одному з вивчених віршів (Дж. Кітса, Й. В. Ґете, Г. Гейне).

Високий рівень (4 бали)

Контрольна робота

„Світ дитинства”

Варіант № 1

Початковий та середній рівень (по 1 балу)

а) Беккі Тетчер;

б) Полліанни;

в) Мері, сестри Тома;

г) Еммі Лоренс, колишньої подруги Тома.

а) Сіди;

б) Геку;

в) Бену Роджерсу;

г) Беккі Тетчер.

а) благородним розбійниками, робін-гудами;

б) робінзонами крузо;

в) піратами;

г) першовідкривачами нових земель.

а) улаштувала його на роботу до тітки Поллі;

б) домовилася із Жіночою допомогою на Заході, де вона раніше жила, про опіку над ним;

в) наполягла, щоб Джон Пендлтон усиновив його;

г) знайшла жінку з місцевої Жіночої допомоги, яка його уси­новила.

а) боксерські рукавички;

б) милиці;

в) гумовий човен;

г) інвалідний візок.

Повість — це...

Достатній рівень (2 бали)

Стисло опишіть пригоду Тома Сойєра і Беккі Тетчер у печерах

Високий рівень (4 бали)

Напишіть твір-мініатюру «Чого можуть навчитися дорослі в дітей» (за прочитаними творами) або складіть пам’ятку для дорослих (на основі вивченого матеріалу).

 

Варіант № 2

Початковий та середній рівень (по 1 балу)

а) Полліанни;

б)   Беккі Тетчер;

в) Еммі Лоренс;

г) Мері, сестри Тома.

а) відірваний ґудзик;

б) мокру сорочку;

в)   чорну нитку;

г) незаписане домашнє завдання.

а) перевірити свою сміливість, чи не бояться вони нечистої сили;

б) сховати там свій знайдений скарб;

в)   перевірити дію кота на бородавки;

г) дізнатися про страшну таємницю індіанця Джо.

а) знайшла їй заняття до душі, показала, з чого можна пора­діти;

б) запропонувала більше гуляти, домоглася, щоб її привозили на засідання Жіночої допомоги;

в) домовилася з Жіночою допомогою, щоб їй щодня приносили щось смачненьке;

г) під впливом дівчинки місіс Сноу почала листуватися з друзями й писати спогади.

а) велику радість, утіху;

б) виконання свого обов’язку;

в)  збереження пам’яті про сестру і вшанування її;

г)  мати зайвий клопіт, тягар, витрати.

Роман — це...

Достатній рівень (2 бали)

Стисло опишіть, як Полліанна познайомилася з Джоном Ендлтоном і змінила його життя.

 

Високий рівень (4 бали)

Напишіть твір-мініатюру «Чого сучасні діти можуть повчи­тися у героїв творів Марка Твена й Елеонор Портер» або складіть пам’ятку для сучасних дітей щодо ставлення їх до життя та жит­тєвих труднощів.

 

Варіант № 1

Початковий та середній рівні (по 1 балу)

а)  дуже любили чай;

б)  у них зупинився час;

в)  вони уклали парі на це;

г) їх зачарував злий ворожбит.

а)  смикнула її за хвостик;

б)  насміхалася над нею;

в)  згадувала свою кішку;

г) погрожувала їй, вимагала розповісти таємницю.

а)  які предмети вчили в їх школі;

б)  як і які в них виставляли оцінки;

в)  якими гарними фахівцями були їх вчителі;

г) як вони весело розважалися після уроків.

а)  Наказ королеви: спочатку вирок, потім — рішення присяжних;

б)  судді виправдовувалися, а обвинувачувані їх звинувачували;

в)  усі свідки присяглися говорити лише неправду;

г) звинувачений спокійнісінько їв пироги, через які його судять.

а)  Тома Сойєра;

б)  Беккі Тетчер;

в)  Гекльберрі Фінна;

г)  Полліацну.

Достатній рівень (2 бали)

Фантастика — це... (від грецьк. — здатність уявляти) — це:

 

7. Схарактеризуйте образ Аліси за книгою «Аліса в Країні Див». (увічлива, хоробра, кмітлива, смілива, допитлива, комунікабельна, товариська, балакуча, винахідлива, кмітлива)

 

Високий рівень (4 бали)

8. Виконайте одне із завдань.

а)  Продовжте опис пригод Аліси в Задзеркаллі.

б)  Складіть діалог Аліси з книги Л. Керролла «Аліса в Країні Див» зі своєю сестрою про сон.

в)  Запишіть свою версію перших чотирьох рядків вірша «Курзу-Верзу».

Варіант № 2

Початковий та середній рівні (по 1 балу)

а)  прочитати заклинання;

б)  тікати швидше якнайдалі від цього місця;

в)  робити фізичні вправи на розтягання та стискання;

г)  з’їсти шматочки гриба з обох боків.

а)королева;

б)  герцогиня;

в)  Березневий Заєць;

г)  Білий Кролик.

а)  вкрали пироги;

б)  вкрали корону;

в)  вкрали короля;

г)  викрали Алісу.

а)  фламінго-молотки;

б)  їжаки-м’ячі;

в)  жирафи-ворота;

г)  воїни-карти.

а)  Баха;

б)  Шумана;

в)  Бетховена;

г)  Шопена.

Достатній рівень (2 бали)

Парадокс — це... (від грецьк.— незвичайний, неймовірний, дивний):

думка, що разюче розходиться з усталеними поглядами, на­чебто суперечить здоровому глуздові, хоч насправді може й не бути хибною.

 

7. Схарактеризуйте ліричну героїню вірша М. І. Цвєтаєвої «Кни­ги в червоній палітурці». (розумна, начитана, романтична, любить музику та пригоди, співчуває знедоленим, уболіває за справедливість, цінує золоту пору дитинства)

Високий рівень (4 бали)

8. Виконайте одне із завдань.

а)  Продовжте опис пригод Аліси в Країні Див.

б)  Складіть діалог Аліси з книги Л. Керролла «Аліса в Задзеркал­лі» із сестрою про сон.

в)  Запропонуйте свій варіант перекладу звичайною мовою пер­ших чотирьох рядків вірша «Бармаглот».