Індійська народна казка «Фарбований шакал». завантажити doc
Японські народні казки
«Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик» завантажити doc fb2 epub
«Момотаро, або Хлопчик-Персик» завантажити doc fb2 epub
Китайська народна казка «Пензлик Маляна» завантажити doc
Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець» (третя подорож). завантажити doc
Брати Я. і В. Грімм.
«Пані Метелиця» завантажити doc
«Бременські музиканти»завантажити doc
Олександр Сергійович Пушкін
Вступ по поеми «Руслан і Людмила» завантажити doc
«Казка про рибака та рибку» завантажити doc
«Казка про мертву царівну і сімох богатирів» завантажити doc
Ганс Крістіан Андерсен
«Соловей» завантажити doc
«Непохитний олов’яний солдатик" завантажити doc
«Дикі лебеді» завантажити doc
Оскар Уайльд «Хлопчик-зірка». завантажити doc mp3(аудіокнига)
Джон Кітс «Про коника та цвіркуна». завантажити doc
Йоганн Вольфганг Гете «Нічна пісня подорожнього» завантажити doc
Генріх Гейне «Задзвени із глибини…».
Ернест Сетон-Томпсон
Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». завантажити doc fb2 epub
Елеонор Портер «Поліанна» завантажити doc fb2
Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див» завантажити doc fb2 epub fb2(рос) mp3(аудіокнига)
Марина Іванівна Цвєтаєва «Книги в червоній палітурці» завантажити doc
Роальд Дал «Чарлі і шоколадна фабрика» завантажити doc
Туве Янсон
«Комета прилітає» завантажити doc fb2
«Капелюх чарівника» завантажити doc fb2
«Зима-чарівниця» завантажити doc(рос) fb2(рос)
Серия о Муми-троллях (все повести и рассказы) завантажити doc та fb2
Пауль Маар «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу» завантажити doc fb2
Читати онлайн
Джеремі Стронг "Гармидер у школі"
Джеремі Стронг "Ракета на чотирьох лапах"
Варіант № 1
Початковий рівень (по 0,5 балів)
Не є жанром фольклору:
а) прислів’я;
б) загадки;
в) повісті;
г) пісні.
Фольклорна казка відрізняється від літературної тим, що:
а) має конкретного автора;
б) не має конкретного автора;
в) зустрічається тільки в писемній формі;
г) не має чіткої, усталеної побудови — зачину, кінцівки, повторів.
У яку фарбу вскочив герой казки «Фарбований шакал»?
а) Червону;
б) золотаву;
в) синю;
г) зелену.
4. У вступі до поеми О. Пушкіна «Руслан і Людмила» виходять «на берег дикий пісковий»:
а) тридцять витязів;
б) чаклун, що несе богатиря;
в) кіт учений;
г) королевич, що полонив грізного царя.
У цариці з «Казки про мертву царівну і сімох богатирів» О. Пушкіна була чарівна річ, без якої вона не обходилася:
а) яблучко;
б) гребінець;
в) дзеркальце;
г) шапка-невидимка.
Крім барвистого зовнішнього вигляду, штучний соловей із однойменної казки Г. К. Андерсена відрізнявся від справжнього тим, що:
а) знав лише одну пісеньку;
б) вмів ще й говорити;
в) давав поради;
г) постійно просив винагороди.
7. Хлопчик-зірка з однойменної казки О. Уайльда:
а) прилетів з іншої планети і впав, як зірка;
б) син королеви, якого розбійники викрали й покинули,
в) звичайний хлопчик, який придумав собі, що він — син Зірки;
г) син злого Чаклуна, якого батько відніс у ліс, щоб він не виріс і не перевершив його.
Середній рівень (по 1 балу)
1. Національний колорит казок визначається... (в описі місця дії, національних звичаїв, предметного світу)
2. Поєднайте назви казок з назвами народів, яким вони належать:
а) «Фарбований шакал»
1)японська
б) «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик»
2)китайська
в) «Пензлик Маляна»
3)німецька
г) «Бременські музиканти»
4) індійська
5) російська
Відповіді: а — 4, 6 —1, в —2, г — 3.
3. Продовжте речення.
Антитеза — це... (протиставлення понять, якостей, явищ у художньому творі).
Достатній рівень (1,5 бали)
4. Схарактеризуйте Синдбада-мореплавця з однойменної арабської казки.( Розумний, розважливий, винахідливий, кмітливий, хоробрий, мужній, сміливий, оптиміст, допитливий, витривалий, вірний рідному краю)
5. Схарактеризуйте образ Хлопчика-зірки з однойменної казки О. Уайльда, відзначивши зміни, які в ньому сталися. (Спочатку був самозакоханий, жорстокий, пихатий, грубий, невдячний,егоїстичний, а потім став милосердним, терплячим, добрим, самовідданим, щирим, безкорисливим)
Високий рівень (2,5 бали)
6. На вибір
Напишіть твір-мініатюру за французьким прислів’ям: «Правда як олія: завжди нагору виплива», розкривши його прямий та переносний зміст.
або
Напишіть твір «Чим приваблюють мене казки Г. К. Андерсена»
Варіант № 2
Початковий рівень (по 0,5 балів)
Приказка відрізняється від прислів’я тим, що:
а) має повчальний зміст;
б) не має повчання й коротша;
в) подає прихований опис предмета;
г) вона лірична, пісенна.
Немає такого різновиду народних казок:
а) історично-географічних;
б) про тварин;
в) соціально-побутових;
г) фантастичних.
Що заробила рідна дочка вдови у казці «Пані Метелиця»?
а) Золото;
б) срібло;
в) смолу;
г) попіл.
Казки край лукомор’я (за вступом до поеми О. Пушкіна «Руслан і Людмила») розповідає:
а) цар Кощей;
б) кіт учений;
в) Баба-Яга;
г) сам автор, казкар.
Хто був найкращим другом царівни з «Казки про мертву царівну і сімох богатирів» О. Пушкіна, коли богатирі їхали з дому?
а) Кіт;
б) черниця;
в) пес;
г) Єлисей.
Ніхто з придворних, служників у імператорському палаці (за казкою Г. К. Андерсена «Соловей») не знав справжнього солов’я, крім:
а) камергера;
б) бідного рибалки;
в) маленької дочки імператора;
г) маленької куховарочки.
Хлопчик-зірка з однойменної казки О. Уайльда перетворився на потвору:
а) тому що прогнав рідну матір;
б) через гріхи рідних батьків;
в) через помсту його батькам злого Чаклуна;
г) через те, що знущався над звірами та птахами, і його покарав Лісовий Цар.
Середній рівень (по 1 балу)
1. Казки народів світу об’єднує... (основна ідея (боротьба добра зі злом), соціальні конфлікти (бідність — багатство), мораль (прославлення розуму, сміливості, працьовитості; осуд жадібності, дурості, ліні).
2. Поєднайте назви казок з назвами народів, яким вони належать:
а) німецька
1) «Синдбад-мореплавець»
б) індійська
2) «Пані Метелиця»
в) арабська
3) «Пензлик Маляна»
г) японська
4) «Фарбований шакал»
5) «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик»
Відповіді: а — 2, 6 — 4, в — 1, г — 5.
3. Продовжте речення.
Алегорія — це... (коли якийсь один узагальнений образ передається за допомогою іншого, конкретного).
Достатній рівень (1,5 бали)
4. Схарактеризуйте Маляна з казки «Пензлик Маляна» (Вже саме його ім’я вказує на його талановитість. Малян був добрим та сміливим)
5. Схарактеризуйте образ живого солов’я з однойменної казки Г. К. Андерсена, порівнявши його із образом штучного. (Справжній соловей був маленькою сірою пташкою, знав безліч мелодій, міг у них відтворити всі барви життя, мав живу душу, здатну до співчуття, милосердя. А штучний соловей хоча дуже красивий, яскравий, із золота й срібла, прикрашений коштовним камінням, але знає лише одну пісню, замість душі у нього механізм, який слід заводити і ремонтувати, він байдужий до чужих радощів і страждань)
Високий рівень (2,5 бали)
6. На вибір
Напишіть твір-мініатюру за арабським прислів’ям: «Не рубай дерево, яке дає тобі затінок», розкривши його прямий та переносний зміст.
або
Напишіть твір «Що я відчуваю, читаючи казки Пушкіна».
Варіант № І
Початковий та середній рівні (по 1 балу)
Якого художнього образу немає в поезії Й. В. Ґете «Нічна пісня подорожнього» (за перекладом М. Бажана)?
а) Вершин; б) вітерця;
в) сонця, г) бору.
У поезії Г. Гейне «Нічна пісня подорожнього» ліричний герой просить передати привіт:
а) матері; б) коханій;
в) троянді; г) ромашці.
Герой-оповідач із твору Е. Сетона-Томпсона «Лобо» придумав хитрий капкан для вовків у вигляді:
а) літери «н»; б) гачка;
в) літери «п»; г) куща.
Головна думка оповідання «Лобо» — це:
а) не можна в жодному разі вбивати вовків;
б) слід гуманно й розумно ставитися до природи;
в) люди мають навчитися бачити красу природи;
г) і звірі також уміють любити.
Визначте метафору в рядках із вірша Дж. Кітса (переклад В. Мисика):
Поезія землі не оніміє,
Коли життя в мовчання крижане Усе заковує...
Продовжте речення.
Тема твору — це...
Достатній рівень (2 бали)
Схарактеризуйте коротко образ Лобо з однойменного оповідання Е. Сетона-Томпсона.
Високий рівень (4 бали)
Напишіть твір «Звеличення краси природи в поезіях Дж. Кітса, Й. В. Ґете, Г. Гейне».
Складіть діалог між весняною пісенькою та трояндою за поезією Г. Гейне.
Варіант № 2
Початковий рівень (по 1 балу)
У перших шести рядках поезії «Нічна пісня подорожнього» Й. В. Ґете зображені, відображені, передані:
а) тема; б) пейзаж;
в) ідея; г) антитеза.
У поезії Г. Гейне «Задзвени із глибини...» посланцем від ліричного героя виступає:
а) весняна пісенька', б) промінчик сонця;
в) вечірня зіронька; г) літній дощик.
У Лобо, героя однойменного оповідання Е. Сетона-Томпсона була подруга, яка отримала ім’я Бланка, адже була за кольором: а) зі світлою смугою на спині; б) сірувато-блакитною;
в) білою; г) з чорною плямою на лобі.
Основною темою оповідання Е. Сетона-Томпсона «Лобо» є:
а) пригоди мисливців;
б) історія кохання Лобо і Бланки;
в) розвиток біологічного виду вовків;
г) взаємини людини та дикої природи.
Визначте метафору в рядках поезії Дж. Кітса «Про коника та цвіркуна».
...Цвіркун у хаті заводить пісню,
що в теплі міцніє.
Продовжіть речення.
Ідея твору — це...
Достатній рівень (2 бали)
Схарактеризуйте образ природи в одному з вивчених віршів (Дж. Кітса, Й. В. Ґете, Г. Гейне).
Високий рівень (4 бали)
Напишіть твір «Утвердження любові до всього живого в оповіданні Е. Сетона-Томпсона “Лобо”».
Складіть діалог між Коником і Цвіркуном за поезією Дж. Кітса.
Варіант № 1
Початковий та середній рівень (по 1 балу)
«...Худорлява дівчинка в сукенці у червону клітинку, брилику і з двома грубенькими світло-жовтими косами, що звисали на спині. Миле веснянкувате личко поверталося то ліворуч, то праворуч...» — це портрет:
а) Беккі Тетчер;
б) Полліанни;
в) Мері, сестри Тома;
г) Еммі Лоренс, колишньої подруги Тома.
Про те, що Том Сойєр не ходив до школи, тітка Поллі дізналася завдяки:
а) Сіди;
б) Геку;
в) Бену Роджерсу;
г) Беккі Тетчер.
Утікши на безлюдний острів, Том Сойєр і його друзі уявляли себе:
а) благородним розбійниками, робін-гудами;
б) робінзонами крузо;
в) піратами;
г) першовідкривачами нових земель.
Полліанна допомогла Джиммі тим, що:
а) улаштувала його на роботу до тітки Поллі;
б) домовилася із Жіночою допомогою на Заході, де вона раніше жила, про опіку над ним;
в) наполягла, щоб Джон Пендлтон усиновив його;
г) знайшла жінку з місцевої Жіночої допомоги, яка його усиновила.
Гру в радість придумав тато Полліанни, коли їм прислали як допомогу замість ляльки:
а) боксерські рукавички;
б) милиці;
в) гумовий човен;
г) інвалідний візок.
Продовжте речення:
Повість — це...
Достатній рівень (2 бали)
Стисло опишіть пригоду Тома Сойєра і Беккі Тетчер у печерах
Високий рівень (4 бали)
Напишіть твір-мініатюру «Чого можуть навчитися дорослі в дітей» (за прочитаними творами) або складіть пам’ятку для дорослих (на основі вивченого матеріалу).
Варіант № 2
Початковий та середній рівень (по 1 балу)
«Чарівне глибоке створіння з двома довгими золотистими кісками в білому платтячку та вишитих панталончиках» — це портрет:
а) Полліанни;
б) Беккі Тетчер;
в) Еммі Лоренс;
г) Мері, сестри Тома.
Про те, що Том не був у школі, тітка Поллі дізналася через:
а) відірваний ґудзик;
б) мокру сорочку;
в) чорну нитку;
г) незаписане домашнє завдання.
Том Сойєр і Гек Фінн опинилися на цвинтарі вночі, щоб:
а) перевірити свою сміливість, чи не бояться вони нечистої сили;
б) сховати там свій знайдений скарб;
в) перевірити дію кота на бородавки;
г) дізнатися про страшну таємницю індіанця Джо.
Полліанна допомогла місіс Сноу тим, що:
а) знайшла їй заняття до душі, показала, з чого можна порадіти;
б) запропонувала більше гуляти, домоглася, щоб її привозили на засідання Жіночої допомоги;
в) домовилася з Жіночою допомогою, щоб їй щодня приносили щось смачненьке;
г) під впливом дівчинки місіс Сноу почала листуватися з друзями й писати спогади.
Для тітки Поллі Гаррінґтон узяти племінницю Полліанну на виховання означало спочатку:
а) велику радість, утіху;
б) виконання свого обов’язку;
в) збереження пам’яті про сестру і вшанування її;
г) мати зайвий клопіт, тягар, витрати.
Продовжте речення;
Роман — це...
Достатній рівень (2 бали)
Стисло опишіть, як Полліанна познайомилася з Джоном Ендлтоном і змінила його життя.
Високий рівень (4 бали)
Напишіть твір-мініатюру «Чого сучасні діти можуть повчитися у героїв творів Марка Твена й Елеонор Портер» або складіть пам’ятку для сучасних дітей щодо ставлення їх до життя та життєвих труднощів.
Варіант № 1
Початковий та середній рівні (по 1 балу)
Березневий Заєць, Капелюшник та Соня з книги Л. Керролла «Аліса в Країні Див» увесь час займалися тільки тим, що пили чай, тому що:
а) дуже любили чай;
б) у них зупинився час;
в) вони уклали парі на це;
г) їх зачарував злий ворожбит.
Миша розсердилася на Алісу, адже та:
а) смикнула її за хвостик;
б) насміхалася над нею;
в) згадувала свою кішку;
г) погрожувала їй, вимагала розповісти таємницю.
Фальшивий Черепаха розповів Алісі свою історію про те:
а) які предмети вчили в їх школі;
б) як і які в них виставляли оцінки;
в) якими гарними фахівцями були їх вчителі;
г) як вони весело розважалися після уроків.
Що здавалося Алісі не так, як потрібно, у королівському суді?
а) Наказ королеви: спочатку вирок, потім — рішення присяжних;
б) судді виправдовувалися, а обвинувачувані їх звинувачували;
в) усі свідки присяглися говорити лише неправду;
г) звинувачений спокійнісінько їв пироги, через які його судять.
У вірші М. І. Цвєтаєвої «Книги в червоній палітурці» не названо поміж улюблених літературних героїв ліричної героїні:
а) Тома Сойєра;
б) Беккі Тетчер;
в) Гекльберрі Фінна;
г) Полліацну.
Достатній рівень (2 бали)
Продовжте речення:
Фантастика — це... (від грецьк. — здатність уявляти) — це:
образи, уявлення, створені думкою людини, її домислом;
літературні твори, у яких описуються події або явища нереальні, що не існують насправді;
щось нереальне, нездійсненне.
7. Схарактеризуйте образ Аліси за книгою «Аліса в Країні Див». (увічлива, хоробра, кмітлива, смілива, допитлива, комунікабельна, товариська, балакуча, винахідлива, кмітлива)
Високий рівень (4 бали)
8. Виконайте одне із завдань.
а) Продовжте опис пригод Аліси в Задзеркаллі.
б) Складіть діалог Аліси з книги Л. Керролла «Аліса в Країні Див» зі своєю сестрою про сон.
в) Запишіть свою версію перших чотирьох рядків вірша «Курзу-Верзу».
Варіант № 2
Початковий та середній рівні (по 1 балу)
Гусінь із книги Л. Керролла «Аліса в Країні Див» порадила дівчинці для коригування її зросту:
а) прочитати заклинання;
б) тікати швидше якнайдалі від цього місця;
в) робити фізичні вправи на розтягання та стискання;
г) з’їсти шматочки гриба з обох боків.
Бавили дитя-порося в книзі «Аліса в Країні Див»:
а)королева;
б) герцогиня;
в) Березневий Заєць;
г) Білий Кролик.
Суд У Країні Див відбувся через те, що:
а) вкрали пироги;
б) вкрали корону;
в) вкрали короля;
г) викрали Алісу.
Знаряддям для королівського крокету не були:
а) фламінго-молотки;
б) їжаки-м’ячі;
в) жирафи-ворота;
г) воїни-карти.
У вірші М. І. Цвєтаєвої «Книги в червоній палітурці» названо поміж улюблених композиторів ліричної героїні:
а) Баха;
б) Шумана;
в) Бетховена;
г) Шопена.
Достатній рівень (2 бали)
Продовжте речення:
Парадокс — це... (від грецьк.— незвичайний, неймовірний, дивний):
очевидно істинне твердження чи група тверджень, яке призводить до суперечності або ігнорує інтуїцію;
суперечність, яка полягає в тому, що в процесі доведення створюються умови для одночасного доказу істинності і хибності певного висловлювання, причому доведення істинності цього висловлювання неодмінно веде до визнання його хибності, і навпаки;
несподіване явище, яке не відповідає звичайним науковим уявленням;
думка, що разюче розходиться з усталеними поглядами, начебто суперечить здоровому глуздові, хоч насправді може й не бути хибною.
7. Схарактеризуйте ліричну героїню вірша М. І. Цвєтаєвої «Книги в червоній палітурці». (розумна, начитана, романтична, любить музику та пригоди, співчуває знедоленим, уболіває за справедливість, цінує золоту пору дитинства)
Високий рівень (4 бали)
8. Виконайте одне із завдань.
а) Продовжте опис пригод Аліси в Країні Див.
б) Складіть діалог Аліси з книги Л. Керролла «Аліса в Задзеркаллі» із сестрою про сон.
в) Запропонуйте свій варіант перекладу звичайною мовою перших чотирьох рядків вірша «Бармаглот».