6 клас

Світова література. 6 клас.Тексти літературних творів. 

Легенди та міфи Стародавньої Греції завантажити  doc  fb2  epub

Міфи Давньої Індії завантажити   djvu

Мифы и сказки Древнего Египта завантажити  doc

Езоп Байки  завантажити  doc

Іван Крилов. Байки завантажити doc 

Жуль Верн "П’ятнадцятирічний капітан” завантажити doc   mp3(аудіокнига)

Роберт Льюїс Стівенсон "Острів скарбів” завантажити doc   mp3 (аудіокнига)

Чарльз Діккенс "Різдвяна пісня у прозі” завантажити doc   mp3(аудіокнига)

Гоголь Микола  "Ніч перед Різдвом”  завантажити doc

Антон Чехов "Хамелеон” завантажити doc   mp3 (аудіокнига)

Антон Чехов "Товстий і тонкий” завантажити   doc   mp3 (аудіокнига)  

Джек Лóндон  "Жага до життя” завантажити doc 

Гаррієт Бічер-Стоу "Хатина дядька Тома" завантажити doc fb2

Володимир Короленко "Сліпий музикант" завантажити doc  fb2

Антуáн де Сент-Екзюпері  "Маленький принц” завантажити doc   mp3 (аудіокнига)

Мацуо Басьо  Хокку  завантажити doc

Роберт Бернс   «Моє серце в верховині…» завантажити  doc

Генрі Лонгфелло   «Пісня про Гайавату»  завантажити  doc

Джанні  Родарі "Листівки з видами міст" завантажити doc

Рей Дýглас Брéдбері "Усмішка” завантажити doc  mp3 (аудіокнига)  

Роберт Шеклі «Запах думки» завантажити  doc  fb2

Астрід Анна Емілія Ліндґрен «Брати Лев’яче серце» завантажити doc   fb2

Астрід Анна Емілія Ліндґрен «Міо, мій Міо» завантажити doc   fb2

Міхаель Андреас Гельмут Енде  «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» завантажити   fb2

Крістіне Нестлінґер «Конрад, або Дитина з бляшанки» завантажити doc  fb2


Тематичні контрольні роботи 6 клас 

КОНТРОЛЬНА РОБОТА ЗА ТЕМОЮ «МІФИ НАРОДІВ СВІТУ»

(ДАВНЬОГРЕЦЬКІ, ДАВНЬОІНДІЙСЬКІ, ДАВНЬОЄГИПЕТСЬКІ МІФИ)

Варіант 1

Тестування (4 бали)

А мистецтво звуків;

Б  мистецтво слова; (Відповідь: Б)

В мистецтво фарб;

Г мистецтво символів.

 

А жанри літератури;

Б  види літератури;

В роди літератури; (Відповідь: В)

Г напрями літератури.

 

А Причину зміни дня і ночі;

Б  таємницю німфи Ехо;

В  таємницю Нарциса;

Г   таємницю смерті Зевса. (Відповідь: Г)

 

А Птахами;

Б  хмарами;                                  

В зорями;

Г богами. (Відповідь: Г)

 

А апельсина;

Б  яблука;                                  

В граната; (Відповідь: В)

Г інжиру.

 

А їсти;  

В співати;

Б  малювати;                              

Г озиратися. (Відповідь: Г)

 

А Величезний птах;         

Б  титани;                                

В асури;

Г риба. (Відповідь: Г)

 

А Апоп; (Відповідь: А)

Б  Шу;     

В Себек;

Г Осіріс.

(5 балів)

9. Дайте визначення поняттю «художній образ». (створена засобами мови узагальнена картина реальної дійсності або переживань митця у формі конкретного, життєво повного явища)

 

10. Поясніть що таке «традиційний образ». Наведіть приклади (це образ, який постійно зустрічається у фольклорі, уособлюючи якісь певні риси характеру, якості, типові для життя ситуації. Н.: зла мачуха, хитра лисиця)

 

11.  Поясніть значення крилатих виразів: Вогонь Прометея (незгасне прагнення до досягнення високої мети).

Піднятися на Олімп (досягти слави)

 

12. Доповніть: Аїд – бог…, Афродіта – богиня …, Аполлон – бог…, Гера – богиня… .

(Аїд (Плутон) – бог підземного царства мертвих,

Гера – дружина Зевса, богиня шлюбу,

Афродіта (Кіпріда або Венера) – богиня коханння і вроди,

Аполлон (Феб) – опікун мистецтва і Муз, бог сонця і світла)

 

13.  Напишіть декількох представників індійського пантеону богів. (Брахма, Вішну, Шива, Сарасваті, Парваті, Лакшмі)

 

Завдання на вибір (3 балів)

14.(1) Назвіть причини виникнення міфів та розкрийте їх роль у житті первісних людей.

або

14.(2) Порівняйте міфи Давньої Греції і Давнього Єгипту

Варіант 2

Тестування (4 бали)

А творче осмислення світу автором твору; (Відповідь: А)

Б  реальний світ;

В  читацьке бачення твору;

Г   бачення світу героями твору.

 

А сукупність міфів певної культури; (Відповідь: А)

Б  наука про мовні засоби;

В  жанр фольклору;

Г   рід літератури.

 

А лернейською гідрою;

Б  кіренейською ланню;

В немейським левом; (Відповідь: В)

Г еріманфським кабаном.

 

А Афродіта; (Відповідь: А)

Б  Гера;                                          

В Артеміда;

Г Деметра.

 

А співцем;        

Б  різьбярем; (Відповідь:Б)                           

В філософом;

Г музикантом,

 

А Із квітки лотоса;

Б  із землі;

В із Золотого Яйця; (Відповідь: В)

Г із чарівного глечика

 

А Ману;    

Б Ямі; (Відповідь:Б)

В Шиві;

Г Брахмі.

 

А собак;        

Б  кішок;                                    

В слонів;

Г мавп. (Відповідь: Г)

(5 балів)

9. Дайте визначення поняттю «міф». (сказання про уявлення давніх народів щодо походження Землі, Всесвіту, явищ природи, про богів та героїв, яке сприймалося людьми як достовірне, істине)

 

10. Поясніть що таке «вічний образ». Наведіть приклади (це образ, що виникнувши в конкретних історичних умовах, набуває очевидної загальнолюдської значущості, і згодом виникає у творчості інших письменників. Н.: Том Сойєр – хлопчик-бешкетник, Полліанна - оптимістка)

 

11. Поясніть значення крилатих виразів: Авгієві стайні (означає надзвичайно забруднене місце, велике безладдя або вкрай занедбані й заплутані справи). Нарцис (самозакохана людина).

 

12. Доповніть: Посейдон – бог…, Афіна – богиня …, Арей – бог…, Деметра – богиня… .

(Посейдон (Нептун) – бог моря,

Деметра (Церера) – богиня родючості і хліборобства,

Афіна Паллада (Мінерва) – богиня мудрості, наук, мирної праці, переможної

Арей (Арес або Марс) – бог війни)

 

13. Напишіть декількох представників єгипетського пантеону богів. (Ра, Тефнут, Апоп, Нун, Нут)

Завдання на вибір (3 балів)

14.(1) Розкрийте жанрові особливості міфу і казки, порівняйте їх.

або

14.(2) Порівняйте міфи Давньої Греції і Давньої Індії

Контрольна робота

Пригоди і фантастика

(Жуль Верн, Р.Л. Стівенсон, Ч. Діккенс, М. Гоголь)

Початковий рівень

А      3 повістей;

Б       4 повістей;

В      5 повістей;

Г       6 повістей.

 

А      фантастику;

Б       гротеск;

В      сатиру;

Г       іронію.

 

А      Марлі;

Б       Скрудж;

В      Боб Кретчит;

Г       рудокоп.

 

А «Тарас Бульба»;

Б «Ревізор»;

В «Мертві душі»;

Г «Вечори на хуторі поблизу Диканьки».

 

А 2 частин;

Б 3 частин;

В 4 частин;

Г 5 частин.

 

А «Добрий вечір, пане господарю»;

Б «Сійся, родися»;

В «Щедрик, ведрик»;

Г «Нова радість стала».

 

А Кум Панас;

Б Коваль Вакула;

В дяк;

Г козак Чуб.

Середній рівень

 

(Містика (від грец. цштікое «прихований», «таємний») надприродні явища і наслідки духовної практики, як зв'язок із потойбічним світом і надприродними силами. Фантастика жанр художніх творів, в якому за допомогою додавання вигаданих, уявних елементів створюється світ, відмінний від сьогоденного, реального. Основною ознакою фантастики є наявність у творі фантастичного допущення — фактора, який не зустрічається або неможливий в реальному світі.)

 

 

 

   5. Які народні вірування описуються у творі «Ніч перед Різдвом» М.Гоголя? (Віра у відьом і чортів)

Достатній рівень

Біллі Бонс

Джим Гокінс                                «Ніч перед Різдвом»

Ебінезер скрудж                         «Острів скарбів»

Пузатий пацюк                            «Різдвяна пісня в прозі»

Козак Чуб

(Біллі Бонс                               «Острів скарбів»

Джим Хокінс                            «Острів скарбів»

Ебінезер скрудж                        «Різдвяна пісня в прозі»

Пузатий пацюк                        «Ніч перед Різдвом»

Козак Чуб                                «Ніч перед Різдвом»)

 

 

 

Високий рівень

 

Контрольна робота

Пригоди і фантастика (Жуль Верн, Р.Л. Стівенсон, Ч. Діккенс, М. Гоголь)

Варіант І

Початковий та середній рівні (по 0,5 балів за кожну правильну відповідь)

а) Негоро та Гарріса;

б) капітана Халла та містера Велдона;

в) місіс Велдон та її сина Джека;

г)  негрів Тома і Бата.

 

а) під Час бурі та шторму;

б) від куль піратів;

в) під час полювання на кита;

г)  від підступних дій кока Негоро.

 

а) зошит і конверт;                    

б) гроші й папери;

в) документи і портрет;                  

г) записник і перо.

 

а) простакуватого невдахи;

б) самовідданого вченого;

в) мужнього мореплавця-дослідника;

г) байдужої до всіх і всього на світі людини.

 

а) чотирма;

б) п’ятьма;

в) трьома;

г) двома.

 

а) Вакули;

б) Пацюка;

в) Скруджа;

г)  Марлі, компаньйона Скруджа.

 

а) рішення Вакули втопитися з горя;

б) благословення батьком шлюбу Вакули з Оксаною;

в) приборкання Вакулою чорта;

г)  візит до Пацюка.

 

а) золоту скриню;

б) черевички;

в) весільну сукню;

г) кожушок із царського плеча.

 

 

 

 

 

Достатній рівень (1,5 бали за правильну відповідь)

 

 

Високий рівень (3 бали за докладну й обґрунтовану відповідь)

Виконайте одне із завдань.

а) Напишіть твір «Моральні якості кращих героїв творів Ж. Вер­на, які я хотів би наслідувати».

б) Напишіть твір "Різдво в житті героїв вивчених творів та нашому житті"

в) Складіть казку з використанням веселих історій фантастичних героїв.

 

 

 

Контрольна робота

Пригоди і фантастика (Жуль Верн, Р.Л. Стівенсон, Ч. Діккенс, М. Гоголь)

Варіант II

Початковий та середній рівні (по 0,5 балів за кожну правильну відповідь)

а)  у трюмі;                        

б) у каюті капітана;

в)  на камбузі;                   

г) у бочці з яблуками.

 

а) його відкинула потужна океанська течія;

б) Негоро зіпсував мотор;

в) матроси збунтувалися;

г) Негоро зіпсував компас.

 

  а) Том;                            б) Геркулес;

в) Негоро;                  г) капітан Халл.

 

а) той не давав йому їсти, проганяв;

б) той не хотів, щоби пса забирали з напівзатонулого корабля;

в) Негоро пограбував і вбив його хазяїна;

г) Негоро колись викинув Дінго маленьким цуценям на вулицю.

 

а) Дух Минулого;

б) Привид Марлі;

в) Дух Сьогоднішнього Різдва;

г) Дух Майбутнього.

 

а) Вакули;

б) Скруджа;

в)чорта;

г) Пацюка.

 

а) поява привида Марлі;

б) присутність Скруджа на власному похованні;

в) відвідування Скруджем у Минулому свого дитинства;

г) прихід зміненого Скруджа до свого племінника на різдвяний обід.

 

а) вбрання цариці;

б) картина на стіні;

в)   мідна ручка;

г)   сходи палацу.

 

 

 

 

 

Достатній рівень (1,5 бали за правильну відповідь)

 

 

Високий рівень (3 бали за докладну й обґрунтовану відповідь)

 Виконайте одне із завдань.

а) Висловіть свої судження про роль учених-мандрівників у до­слідженнях природи, про які йшлося в романі Жуля Верна «П’ятнадцятилітній капітан».

б)   Напишіть твір «Національні традиції у творах Ч. Діккенса та М. Гоголя».

в)   Складіть різдвяну казку.

  КОНТРОЛЬНА РОБОТА ЗА ТЕМОЮ «ПОЕТИЧНЕ БАЧЕННЯ СВІТУ»

(ТВОРЧІСТЬ МАЦУО БАСЬО, Р. БЕРНСА, Г. ЛОНГФЕЛЛО, ДЖ. РОДАРІ)

(переглянути)

Контрольна робота за тематичними блоками «Образ майбутнього в літературі: творчість Р. Д. Бредбері та Р. Шекпі» й «Сучасна література. Зро­стання і взаємини зі світом: творчість К. Нестлінґер, А. Ліндґрен, М. Енде»

(переглянути скачати)