Моріс Метерлінк  «Синій птах»

Розшифруйте кроссенс

1.    Різдвяний вечір. Гучно святкують Різдво сусіди.

2.    Бірюліна дарує дівчинці зелену шапочку з алмазом замість помпона.

3.    З раковини б’є фонтан, і з його бризок виходить дівчина, одягнена в воду, як в одяг.

4.    У Країні Спогадів діти зустрічають своїх давно померлих дідуся і бабусю.

5.    Кішка нацьковує дерева на Тільтіля і Митиля.

6.    Великі Радості приходять в образі прекрасних променистих ангелів.

7.    Стара Берленго розповідає дітям про свою онуку, яка тяжко хвора.

8.    Тільтіль вирішує подарувати дівчинці горлицю. Коли Тільтіль бачить птицю, йому здається, що вона синього кольору.

9.    Метерлінк. «Блакитний птах».

Моріс Метерлінк «Синій птах»

Літературний диктант

1. Хто з дітей мав птаха? 

2. Де знаходився той птах?

3.Чому Феї не підійшов птах? 

4. Як називалася Фея? 

5. Кого нагадувала Фея дітям?

6. Чого не було у дітей для подорожі?

7. Що символізує собою Синій Птах? 

8. Чому саме синій? 

9. Чому птах? 

10. Моріс Метерлінк - …..

11. Моріс Метерлінк є батьком якої драми?   

12. Коли і ким вперше була поставлена всесвітньо відома п'єса Метерлінка «Синій Птах»

1. Хто з дітей мав птаха? (Тільтіль.)

2. Де знаходився той птах? (У клітці.)

3.Чому Феї не підійшов птах? (Не достатньо блакитний.)

4. Як називалася Фея? (Берилюна.)

5. Кого нагадувала Фея дітям? (Сусідку.)

6. Чого не було у дітей для подорожі? ( Черевиків.)

7. Що символізує собою Синій Птах? (Людське щастя.)

8. Чому саме синій? (Синій – колір життя: вода, де зародилося життя, чисте небо, голуба (синя) планета Земля.)

9. Чому птах? (Думки про щось високе, бажане, але далеке і недосяжне. Птаха, як і щастя, неймовірно важко впіймати і ще важче втримати.)

10. Моріс Метерлінк - …..( бельгійський поет, драматург)

11. Моріс Метерлінк є батьком якої драми?   (символістської)

12. Коли і ким вперше була поставлена всесвітньо відома п'єса Метерлінка «Синій Птах» (в 1908 році К. Станіславським в Московському Художньому театрі; поставили цю п'єсу і в Лондоні, і в Нью-Йорку, і в Парижі)

Синій птах є символом щастя.

■ Пес — утілення відданості, готовності до самопожертви.

■ Кіт — символ улесливості, підступності, зрадництва.

■ Хліб — уособлення слабкодухості.

■ Душа Світла — утілення справедливості, символ пізнання нового.

■ Вогонь — уособлення відчайдушності.

■ Двері — символ незнання.

■ Блаженства — це відображення самовдоволення тощо.

Що символізує собою Синій Птах? 

— Чому саме синій? 

— Чому птах? 

— Що символізує собою Синій Птах? (Людське щастя.)

— Чому саме синій? (Синій — колір життя: вода, де зародилося життя, чисте небо, голуба (синя) планета Земля.)

— Чому птах? (Думки про щось високе, бажане, але далеке і недосяжне. Птаха, як і щастя, неймовірно важко впіймати і ще важче втримати.)

Образ Синього птаха багатозначний. Він також символізує пошуки істини, пізнання таємниць природи. Це споконвічне прагнення людства вимагає мужності, оскільки природа не хоче віддавати свої таємниці, а істину не можна відкрити раз і назавжди – вона нескінченна. 

Встановіть відповідність

· Які моральні закони пізнають діти під час подорожі й де саме? 

■ Ушанування тих, хто пішов з життя. (Де?)

■ Ніхто не має права завадити людині пізнавати нове, що піде на благо. (Де?)

■ Слід бути сильним духом, тоді будеш сильним і фізично. (Де?)

■ Потрібно бути цілеспрямованим, непохитним у досягненні мети. (Де?)

■ Слід мати силу волі, не піддаватися спокусі. (Де?)

■ Ушанування тих, хто пішов з життя. (У Країні Спогадів.)

■ Ніхто не має права завадити людині пізнавати нове, що піде на благо. (У Палаці Ночі.)

■ Слід бути сильним духом, тоді будеш сильним і фізично. (У Лісі.)

■ Потрібно бути цілеспрямованим, непохитним у досягненні мети. (Сади Блаженства.)

■ Слід мати силу волі, не піддаватися спокусі. (Сади Блаженства.)

Гра “Завершіть думку”

Фразеологізми з п’єси М. Метерлінка “Синій птах”

Поясни значення фразеологізму. Вкажи, чиї це слова?

1) Заробиш ти в мене на горіхи;

2) вискочив, як Пилип з конопель;

3) повішати на найвищому суку;

4) попахує смаленим;

5) ніжніша за тіло дитини;

6) зморщуються, ніби проколоті мозолі;

7) не він перший, не він останній…; 

8) тремтять немов осикові листки; 

9) власної руки не впізнає.

1) Заробиш ти в мене на горіхи (мало – Пес каже Кішці);

2) вискочив, як Пилип з конопель (несподівано – Корова-Волу);

3) повішати на найвищому суку (покарати – Дух Дуба про Людей);

4) попахує смаленим (біда, небезпека – Кішка);

5) ніжніша за тіло дитини (гладка – Дух Тополі про себе);

6) зморщуються, ніби проколоті мозолі (сердитися, хмуритися);

7) не він перший, не він останній… (ще такі будуть – Блаженство про Тільтіля); 

8) тремтять немов осикові листки (злякалися – Час до дітей, які не народилися); 

9) власної руки не впізнає (забув – Душа Світла).