Словникова робота
Трагедія — це драматичний твір, що втілює непримиренний конфлікт між героями та закінчується смертю одного або декількох героїв.
Всеосвіта Бліц-опитування за біографією Шекспіра
1.Від кого Гамлет дізнався про обставини смерті батька?
А Гораціо Б Гертруда В Лаерт Г привид
2.Хто з названих персонажів був другом Гамлета?
А Гораціо Б Розенкранц В Гільденстерн Г Лаерт
3.Чому Гамлет зволікав із помстою Клавдію?
А не вірив у привидів Б відкидав помсту взагалі
В хотів у всьому особисто переконатися Г боявся
4. «Звихнувся час…О доле зла моя! Чому його направить мушу?» Кому належать ці слова?
А батькові Гамлета Б Гамлету В Лаерту Г Гораціо
5.Як Гамлет ставиться до людей?
А відповідно до їхнього соціального статусу
Б відповідно до їхнього багатства
В цінує в них розум та моральні риси
Г до всіх зверхньо – адже він принц
6.Чому, переконавшись у провині Клавдія, Гамлет не спішить його вбити?
А хоче розкрити людям його справжню сутність Б боїться помилитись
В боїться покарання Г чекає на допомогу
7.Чому Офелія діє проти Гамлета?
А розлюбила його Б мститься за його удавану байдужість до неї
В не сміє не слухатись наказів батька Г хоче прислужитися Клавдію
8.Чому Гертруда вдруге ще й дуже швидко вийшла заміж?
А не любила першого чоловіка Б полюбила Клавдія
В боялася за своє життя Г боялася за життя Гамлета
9.Чому Лаерт так сильно прагне помститися за смерть свого батька?
А дуже любив батька Б це данина традиціям
В щоб покарати злочинця Г хоче догодити королю
10.Як Шекспір малює Офелію в останній сцені?
А закоханою Б розлюченою В божевільною Г слабкодухою
11.Як загинув Гамлет?
А на війні Б під час двобою В його підступно отруїли Г під час бурі
12.Чи є Гамлет переможеним?
А так, бо він таки загинув Б так, бо на троні опинився чужоземець
В ні, бо він все-таки покарав зло Г ні, бо він примусив сучасників замислитися над життям у Данії
Відповіді: 1Г 2А 3В 4Б 5В 6А 7В 8В 9Б 10В 11Б 12Г
- Вільям Шекспір народився 23 квітня 15…року у місті………………У цьому самому місті у цей самий день…….року він помер. (У 1564 році у Стретфорді-на-Ейвоні).
- Закінчив Стретфордську ………….(граматичну школу).
-1599 рік.Почалася історія славетного театру «………»,яким опікувався Шекспір. («Глобус»).
- Творчість Шекспіра традиційно поділяють на ....періоди.(3)
- За оцінкою багатьох критиків,найглибший твір Шекспіра - це трагедія «…..»,створена близько…..року.(«Гамлет»,1600 року).
-1609 рік. Виходить видання творів Шекспіра, яке уславлює його ім’я в жанрі……( трагедія ).
- Про які « вічні» теми йдеться у творі Шекспіра?
(Людина, кохання, смерть)
Які проблеми порушуються у трагедії?
(морально-етичні, загальнолюдські, філософські)
Три персонажі прагнуть помститися за батька . Хто це?
( Гамлет, Лаерт, Фортінбрас )
Завдяки кому п’єса набуває дещо інших ознак,ніж трагедія помсти?
( Завдяки Гамлету, адже він інтелектуал, мисляча людина)
Якого пафосу сповнений твір ?
( драматичного, трагічного )
МОНОЛОГ ГАМЛЕТА
Питання в тому: бути чи не бути,
Чи у думках шляхетніше страждати,
Каміння й стріли долі навісної
В собі тримати, чи, піднявши руки,
Спинити море труднощів. Заснути
І сном мерців сказати: ми скінчили
Боління серця і мирські турботи,
Що їх спадкує тіло. Це – потреба
Здійснити бажане – померти, ні, заснути.
Заснути і, можливо, бачить сни.
Але ж які вони по смерті будуть,
Коли, струсивши пил земний з чобіт,
Одержимо жаданий відпочинок?
Що створює трагедію з життя,
Хто стерпить штурхани і кпини часу,
І панську кривду, і героя зверхність,
І муки ненависного кохання,
Зневагу прав, законів уникання,
Презирство клерків, глузування черні,
Коли спокою можна досягнути,
Зблиснувши лезом? Хто терпіти буде
Тягар свого солоного життя,
Коли б не страх, а що там після смерті?
Країна невідома – та межа,
Із-за якої вороття немає.
Це змушує терпіти біди наші,
Замість летіти до незнаних меж.
Тож з нас сумління робить боягузів,
А справжній колір вироку такий,
Що хворобливість – млявих дум відбиток,
А вчинки – вияв миті нетривкої.
І значить все на світі – лиш омана,
Що губить назву дії... Ти тепер,
Офеліє, квіт ніжний, німфо, знаю,
Мене в своїх молитвах пам’ятаєш.
Переклад О. Тільної